کاهش ۳۰ درصدی آورد سدهای خوزستان نسبت به سال گذشته

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه وضعیت آبی خوزستان خوب نیست گفت: متوسط حدود ۳۰ درصد از سال قبل و ۳۶ درصد نسبت به بلندمدت کاهش آورد رودخانه ها و سدها را در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر امروز (شنبه 28 فروردین) در نشست تصمیم‌گیری پیرامون وضعیت تنش آبی، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت منابع آبی استان به علت کاهش بارش‌ها به ویژه در چند ماه اخیر اظهار کرد: آورد رودخانه‌ها و سدهای استان نسبت به سال گذشته در حدود 30 درصد و نسبت به بلندمدت در حدود 36 درصد کاهش داشته است.

 

استاندار خوزستان افزود: در این نشست به منظور مدیریت مباحثی مانند کشت، تنش‌های آب شرب، کشاورزی و نخیلات و حق آبه محیط زیست، مدیران گزارش کاملی ارائه دادند اما فرصتی دوباره دادیم تا همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه روی آخرین وضعیت منابع آبی، وضعیت کشت‌ها و دیگر موارد بررسی مجددی داشته باشند .

 

وی اضافه کرد: روز دوشنبه پس از بررسی  دقیق سازمان آب و برق، شرکت‌های آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و اداره کل مدیریت بحران یک نشست کارشناسی با حضور مدیران مربوطه انجام می‌شود تا به یک تفاهم قطعی برسند.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: پایان هفته پس از تفاهم نهایی ستاد مدیریت بحران استان به منظور ارائه تصمیم‌گیری نهایی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1046927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha