ظلم ستیزی در ظرف هنر انقلاب جای دارد

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه معنای هنر انقلاب گسترده است، گفت: خلق آثار هنری با موضوع حمایت از مظلومان جهان و مقابله با ظالمان در ظرف هنر انقلاب اسلامی جای دارد.

«سید مسعود شجاعی طباطبایی» در پاسخ به این سئوال که هنر انقلاب دارای چه مولفه هایی است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: بحث هنر انقلاب معنایش گسترده شده است. به عنوان مثال مسابقه «فلسطین تنها نیست» را برگزار کردیم که در 690 هنرمند از 66 کشور شرکت کردند. این مسئله کاملا انقلابی است و نشانگر این است که ما در حمایت از مظلومان جهان و در مقابله با ظالمان ایستادیم.

 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهار داشت: ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان از مباحثی است که در انقلاب اسلامی به آن تاکید شده است. امام راحل در مورد ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم صحبت های زیادی داشتند. مقام معظم رهبری نیز فرمایشاتی در این زمینه دارند. بر این اساس باید در این راستا کارهای مهمی صورت بگیرد که خوشبختانه کارهایی رخ داده است و ما در سال های گذشته در عرصه هنر اتفاقات مختلفی را شاهد بودیم.

 

وی که چهره سال هنر انقلاب اسلامی درسال ۱۳۹۵شد، تصریح کرد: بحث داعش که مطرح شد، ما دو برنامه داشتیم یکی در شروع بحث داعش و دیگری در پایان بحث داعش. بحث حمایت از مردم مظلوم فلسطین یکی از مواردی بود که باید توجه می کردیم. یک کتاب فاخر نیز در بحث میانمار منتشر کردیم. به نظر بنده تمام این موارد در ظرف هنر انقلاب جای می گیرد.

 

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه هنر انقلاب از جنس مردم است، عنوان کرد: هنر انقلاب مردمی است و متعلق به قشر خاصی نیست.ما امروز با تنوعی از قالب ها همچون کارتون ، کاریکاتور، پوستر،نقاشی، خوشنویسی، گرافیک و دیوارنگاری در بخش تجسمی هنر انقلاب روبرو هستیم.هنرمندان این عرصه در شکل گیری هنر انقلاب پیشرو بودند و کارهای فاخری را ارایه کردند که بسیاری از آنها ماندگار شد.

 

کد خبر 1046953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha