تصرف اندیشه و نفوذ در افکار مردم از اهداف جنگ نرم است

عضو جمعیت بانوان فرهیخته اردبیل گفت: تصرف فکر، اندیشه و اراده یک جامعه و نفوذ آرام در لایه های فکری افراد آن جامعه از اهداف مهم جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، شهربانو ستوده عضو جمعیت بانوان فرهیخته اردبیل صبح امروز(15بهمن) که در جلسه گفتمان دینی دبیرستان فرهنگ اردبیل سخن می گفت، ابزار جنگ نرم را بسیار ساده و کم هزینه عنوان کرد و گفت: ابزارهای جنگ نرم در عین سادگی، بسیار پیچیده و کاربردی تر از جنگ سخت است چرا که نیاز به لشگرکشی و مقاومت های فیزیکی ندارد، بلکه با تغییر اندیشه و افکار صورت می‌پذیرد.


وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «جنگ نرم یعنی جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی به وسیله نفوذ، به وسیله دروغ، به وسیله شایع پراکنی با ابزارهای پیشرفته ای که امروز وجود دارد ابزارهای ارتباطی که 10 سال قبل و 15 سال قبل و 30 سال قبل نبود امروز گشترش پیدا کرده جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم»


ستوده ادامه داد: ابزارهای گوناگونی جهت اجرای این تهدید وجود دارد که ابزارهای تبلیغاتی، رسانه، احزاب، شبهه پراکنی، تریبون های آزاد، جوسازی روانی، شایعه سازی و…. از جمله این ابزار است و هدف اصلی فتح سنگرهای فکری و عقیدتی یک جامعه است.


عضو جمعیت بانوان فرهیخته استان اظهار داشت: در جنگ نظامی دشمن سنگرهای مرزی را نشانه میگیرد اما در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی، ایمان و اعتقادات مردم علی الخصوص جوانان می‌آید و در صدد نابودی آنها است اما با عنایات الهی و درایت، بینش و بصیرت مردم این اقدامات پلید دشمن راه بجائی نخواهد برد.


گفتنی است: این گفتمان در دبیرستان دخترانه فرهنگ اردبیل برگزار شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 104696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha