عضویت ۵۶۸ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان در صندوق اعتباری هنر

پیرسبزی با اشاره به عضویت ۵۶۸ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در صندوق اعتباری هنر، گفت: ۱۰۵ نفر از این تعداد بیمه تکمیلی دارند.

«محمدعلی پیرسبزی» ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در راستای خدمت رسانی به این اقشار فعالیت هایی را انجام داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نام نخست این صندوق، صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران بود، گفت: نام این صندوق در سال 85 به صندوق هنر برخاسته از «ه» هنر، «ن» نویسندگان و «ر» روزنامه نگاران تغییر نام داد.

 

وی اعطای وام و پوشش بیمه ای را از جمله مهم ترین خدمات این صندوق به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران دانست که با ایجاد این موسسه، بخشی از مشکلات این قشر رفع می شود.

 

پیرسبزی در ادامه از عضویت 568 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در صندوق اعتباری هنر سخن به میان آورد و یادآور شد: 105 نفر از این تعداد بیمه تکمیلی دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار اعضای این صندوق به تفکیک رسته اشاره کرد و یادآور شد: این اعضا در رسته های تجسمی، روزنامه نگاری، ستاد کانون های فرهنگی مساجد، سینمایی، فعالان قرآنی، موسیقی، نمایشی، نمایشی خانه تئاتر و نویسندگان فعالیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه از شهرستان گچساران 83 نفر، شهر دهدشت 48 نفر، یاسوج 348 نفر و سایر اعضا در دیگر شهرهای استان عضو این صندوق هستند، گفت: از تعداد کل آمار اعضای صندوق استان 83 نفر در طرح «آرامش»، 6 نفر در طرح «امید» و 16 نفر در طرح «رفاه» بیمه تکمیلی ثبت نام کردند.

کد خبر 1047026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha