راه اندازی ۳ اندیشکده در خراسان جنوبی

حسینی واشان از فعالیت سه اندیشکده اساتید بسیجی در حوزه آب، محصولات استراتژیک کشاورزی و معدن در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید جواد حسینی واشان» امروز (۲۹ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سالیان اخیر یکی از رویکردهای سازمان در جذب اساتید بوده که تاکنون ۸۰ درصد اساتید دانشگاه های سطح استان عضو سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی شده اند.

 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه های جنگ نرم و پیوست نگاری فرهنگی برای اساتید بسیجی، گفت: در هر یک از این کارگاه ها بیش از ۲۰۰ نفر حضور داشتند و استقبال بسیار خوبی کردند.

 

وی به برگزاری استارت آپ‌های انتخاباتی طی سالیان گذشته برای انتخاب اصلح و مسائل روز جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت های بسیج اساتید در سال جاری تلاش در جهت آگاهی بخشی و امیدآفرینی در جامعه برای حضور پرشور در انتخابات است.

 

حسینی واشان با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان بسیج اساتید رصد فعالیت‌های فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: دانشجویان افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرم هستند که ضمن دارا بودن فکر، عمل، و بصیرت، در صحنه نیز حضور دارند و با آزمودن صحنه، در چارچوب، کار می کنند اما اساتید دانشگاه ها فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.

 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: در شرایط امروز با رصد فضای مجازی کشور نسبت به چندسال قبل شاهد هستیم که حضور این افسران جوان و فرماندهان جبهه جنگ نرم  و پاسخ‌گویی به شبهات و روشنگری افزایش پیدا کرده است.

 

وی در ادامه طرح «استاد و مسجد» را یکی دیگر از طرح های بسیار خوب سازمان بسیج اساتید استان دانست و عنوان کرد: اکنون این طرح در حال اجراست و از ظرفیت اساتید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و غیره با محوریت امامان جماعت در مساجد استفاده می شود.

 

حسینی واشان با اشاره به اجرای اردوی راهیان علم و فناوری برای استادان دانشگاه، تصریح کرد: در این طرح اساتید از مراکز فعال علمی و صنعتی کشور برای کمک به توسعه و ارتقای مبانی نظریه پردازی در حوزه‌های علم و فناوری داخل و خارج از كشور، آگاه‌ سازی استادان دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ های كشور با پیشرفته ترین دستاوردهای علمی و فناوری با رویكرد حل المسائلی به معضلات كشور، توجه به اهمیت مقوله توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان در كشور بازدید می کنند.

 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی ادامه داد: طرح «فدک و جهش تولید» برای حمایت و افزایش تولیدات خرد و خانگی با برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و کارآفرینی نیز با همکاری بسیج جامعه زنان در حال اجرا است.

 

وی با تأکید بر حمایت از دفتر امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه ها، گفت: در سطح استان سه اندیشکده اساتید بسیجی در حوزه آب، محصولات استراتژیک کشاورزی و معدن فعالیت دارند تا مسائل و مشکلات مطرح در این حوزه ها را رصد و پیشنهاداتی برای حل آن ارائه می دهند.

 

حسینی واشان با اشاره به رصد مسائل دانشگاه های استان، افزود: موضوع ادغام دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند در شرایط فعلی با توجه به اینکه در بسیاری از دانشگاه های کشور آن را اجرا نکردند، کار درستی نیست مگر اینکه طرح به صورت جامع در کل کشور و به صورت همزمان اجرا شود.

 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری برگزاری کرسی های نقد و نظر و علمی و ترویجی برای اساتید بسیجی در دستور کار است.

 

 

کد خبر 1047093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha