تسریع هوشمندسازی می توانست در کاهش انتقال کرونا در شیراز موثر باشد

دودمان گفت: اگر فرایندهای هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت‌ها ۲ سال زودتر در شیراز نهایی و عملیاتی شده بود میزان احتمال انتقال ویروس کرونا کاهش می‌یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «لیلا دودمان»، امروز (یکشنبه 29 فروردین) در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لازم است تا فرصت باقی مانده شورای پنجم را مغتنم بشماریم و اقداماتی انجام دهیم تا بیماری کرونا و تنگناهای اقتصادی، فشار کمتری بر شهروندان بگذارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز افزود: لیست «امید» با امید به بهبود شرایط زندگی مردم در سال 96 به بار نشست و مورد استقبال شهروندان شیراز قرار گرفت و اعضای منتخب شورا برای اقدامات تازه وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت انسان محوری در شورا و شهرداری شیراز از این اقدامات بود و امیدواریم با تداوم آن، شیراز به عنوان شهری تراز، جلوه ‌گری کند.

دودمان با تاکید بر تنزل شرایط اقتصادی کلان و زندگی اقتصادی مردم در زمان فعالیت شورای پنجم بیان کرد: وقوع سیل 98، شیوع کرونا و ... موجب افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای شهرداری شد و منابع آن را کاهش داد.

وی ادامه داد: اما با تمامی این مشکلات، شهرداری شیراز در دوران کرونا توانست پروژه‌های بزرگی را به ثمر برساند و شهروندان شیراز را از مزایا و تسهیلات این پروژه‌ها برخوردار کند.

دودمان اضافه کرد: طرح‌های شهر دوستدار کودک، هوشمندسازی شهری، توسعه مسیرهای دوچرخه‌ سواری و ... در یک بستر زمانی طولانی‌تر از عمر شورای پنجم تاثیر خود را نشان خواهد داد و شهروندان از مزایا و تسهیلات آن بهره ‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه فضاهای شهری، پیاده‌ راه‌ها و پارک‌ها گفت: توسعه این فضاها نیز اقدامات قابل تحسینی در جهت رویکرد انسان محوری است و تمرکز بر هوشمندسازی نیز نقش موثری در توسعه انسان‌ محوری خواهد داشت.

دودمان افزود: هوشمندسازی موجب کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به شهرداری، کاهش سفرهای درون‌شهری، کاهش احتمال و موقعیت‌های فساد آفرین و ... می شود.

 وی تصریح کرد: اگر فرایندهای هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت‌ها 2 سال زودتر در شیراز نهایی و عملیاتی شده بود میزان احتمال انتقال ویروس کرونا کاهش می‌یافت.

 

کد خبر 1047094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha