ارتش جمهوری اسلامی در کنار مردم است

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: انقلاب تحولی در دل ارتشیان ایجاد کرد و ارتش ما همواره در کنار مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، به مناسبت روز ارتش با مروری بر دعای ۲۷ صحیفه سجادیه-دعا برای مرزبانان- گفت: این دعا در دوران جنگ تحمیلی هر روز از صداوسیما پخش می شد.
 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه دعاهای رسیده از معصومین صرفا" دعا نیست بلکه شیوه و درس زندگی می آموزد؛ افزود: در این دعا از خداوند می خواهیم مرزبانان ما را محافظت و دشمنان آنان را در هم بشکند و دل هایشان را پر از رعب و وحشت کند و دستشان را از فعالیت علیه مرزداران قطع کند.

 




وی دعا کرد: نیروهای مسلح و سپاه بدون مرز-قدس- در همه جبهه ها به پیروزی و تقویت برسد و شاخ دشمنان شکسته و قدرت نظامی آنان به تحلیل برود.

 

 


آیت الله شیخ بهایی یکی از برکات انقلاب اسلامی را ایجاد تحول در شئون مختلف عنوان و بیان کرد: ارتش قبل از انقلاب را وابسته و نوکر شاه و مقابل مردم قرار داده بودند اما پس از انقلاب تبدیل به نیروی الهی شد و در جنگ تحمیلی معنویتی حاکم شد که ارتش را بالا برد.

 

 



وی با یادکردن از سپهبدشهید علی صیادشیرازی به عنوان یک ارتشی که در زمره عرفای بزرگ از او یاد می شود؛ تصریح کرد: انقلاب تحولی در دل ارتشیان ما ایجاد کرد و تحولات معنوی از بقیه تحولات قوی تر است.

 

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: ارتش از بندگیِ بندگان خدا به بندگی خدا و از آمادگی برای خدمت به دشمن به آمادگی برای خدمت به مردم رسید و این مسیری است که ارتش ما طی کرده است.

 

 



وی تصریح کرد: ارتش نه فقط در جنگ تحمیلی که در همین بحران کرونا با ایجاد بیمارستان های صحرایی، حضور در هنگام سیل و زلزله و... کنار مردم است.

 




استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان در پایان با اشاره به مشکلاتی که برای پیازکاران جنوب و سرمازدگی محصولات شمال استان ایجاد شده از مردم خواست در پویش خرید پیاز و کمک به کشاورزان مشارکت کنند.

کد خبر 1047108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha