ساختن ایران قوی، نیازمند اعتماد به جوانان و تکیه به ظرفیت آنهاست

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های تهران، با تاکید بر ساختن ایران قوی و اعتماد به جوانان برای تحقق این مهم گفت: در مسجد به نیازهای روحی و فکری جوان پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه بمناسبت شعار سال، ساختن ایران قوی و ایام ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران به سوالات مطروحه به شرح زیر پاسخ داد:

مهم ترین اقداماتی که مساجد برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» می توانند انجام دهند، چیست؟
مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود، در تحقق شعار سال، امنای مسجد را هم خطاب کردند و این نشان میدهد که مساجد نیز با توجه به ظرفیت های خود، باید در این امر مهم برنامه ریزی کنند.
اولا مساجد با توجه به اينكه یک پایگاه مهم فرهنگی هستند، نقش بزرگی در فرهنگ سازی دارند. از جمله تشویق مردم به سوی تولید،‌ خرید کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، پشتکار و پیگیری و ...
ثانیا مساجد میتوانند از ظرفیت زیرساختی خود برای راه اندازی تولیدی های کوچک و اشتغال خرد استفاده کنند.
ثالثا مساجد با توجه به اجتماع مؤمنین میتواند محل مناسبی برای تشکیل کارگروه حمایت از تولید در منطقه، برای همفکری در زمینه مشکلات موجود و رفع موانع باشد.
به هرحال از مسجد به عنوان یک پایگاه قوی،‌ با ظرفیت های مختلف، انتظار است که با درایت و جدیت در این عرصه مهم کشور، نقش بزرگی ایفا کند.
 ماه رمضان را بهار قرآن می نامند و حضور مردم در مساجد پررنگ تر از ماه های دیگر می باشد، مساجد در ضیافت الله چه کار ویژه ای را باید مد نظر داشته باشند؟

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و انس با عبادت و مناجات و تلاوت قرآن است. امسال به علت شیوع ویروس کرونا،‌ اجتماعات مذهبی در مساجد برگزار نمیشود،‌ ولی مساجد میتوانند برنامه هایی بدون اجتماع و با تعداد کمتری برگزار کنند که نیاز به خلاقیت و ابتکار عمل امام جماعت و هیئت امناست.

فعالیت در حوزه دینی و مسجدی کار حساسی است،  انجام برنامه منظم و کیفی سازی آن با انگیزه جذب مخاطب را چگونه هماهنگ کنیم؟

امروز با گسترش فضای مجازی و انواع وسائل ارتباط جمعی، جذب مخاطب کار دشواری است و لازم است برای جذب مردم بویژه جوانان، برنامه های مسجد جذابیت داشته باشند. مساجد باید طوری برنامه ریزی کنند که جوان با حضور خود در مسجد احساس فائده کند و نیازهای فکری و روحی اش پاسخ داده شود.

برای اینکه گام دوم انقلاب در حوزه های مختلف اجرایی شود چگونه باید عمل کنیم؟

برای تحقق گام دوم انقلاب، اولین و ریشه ای ترین کار، امید آفرینی است. گام دوم انقلاب، با حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه های مختلف محقق خواهد شد،‌ بنابراین لازم است جوانان به آینده انقلاب، امیدوار باشند.
از سوی دیگر، باید ظرفیت های کشور به درستی شناخته شود و برای برداشتن گام دوم، از این ظرفیت های سرشار به خوبی استفاده شود.
قطعا تحقق این امر، نیازمند روحیه جوانی و کار جهادی است که ان شاء الله با استقرار دولت جوان حزب اللهی این امر محقق خواهد شد.

 ما برای ساختن ایران قوی به جوانان نیاز ویژه ای داریم برای به میدان آوردن جوانان برای این مهم چه انگیزه هایی لازم است؟

خطاب اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند، زیرا جوان، موتور پیشران حرکت کشور است. برای به میدان آمدن جوانان، لازم است که آنها را باور داشته باشیم، به آنها اعتماد کنیم، مسئولیت کار را به آنها بسپاریم. تجربه انقلاب نشان می دهد که هرگاه به جوانان مؤمن و انقلابی، اعتماد کردیم و به آنها میدان دادیم، کارهای بزرگی در کشور انجام شد و قطعا ساختن ایران قوی، نیازمند اعتماد به جوانان و تکیه به ظرفیت آنهاست.

کد خبر 1047140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha