آماده باش تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در پی زمین‌لرزه بندر گناوه

خدادادی از آماده باش تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پی وقوع زمین‌لرزه ۵/۹ ریشتری در بندر گناوه خبر داد و گفت: این تیم‌ها در شهرستان های هندیجان، بندرماهشهر، امیدیه، آغاجاری و بهبهان به حالت آماده باش در آمدند.

«علی خدادادی» امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه ای به بزرگی ۵/۹ در مقیاس ریشتر در بندر گناوه استان بوشهر و احساس شدن آن در برخی شهرستان های استان خوزستان، تیم های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در شهرستان های هندیجان، بندرماهشهر، امیدیه، آغاجاری و بهبهان به حالت آماده باش در آمدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: از دقایق اولیه وقوع این زلزله نیز نشست مدیریت عملیات امداد و نجات با حضور مدیر عامل و مدیران حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات(EOC) تشکیل شد.

 

وی تصریح کرد: ۲ تیم واکنش سریع و آنست (سگ های زنده یاب)، پنج تیم اسکان و تغذیه اضطراری و پنج تیم آواربرداری جمعیت هلال احمر این استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» در نخستین دقایق پس از وقوع زلزله در بندر گناوه طی تماس تلفنی با عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر آخرین وضعیت منطقه پس از این حادثه را جویا شد و برای هر گونه کمک و امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرد. 

 

استاندار خوزستان همچنین در تماس با «شهاب صدیقی» مدیرکل مدیریت بحران استان دستور داد هرگونه امکانات و نیازهای اعلام شده از سوی بوشهر را از استان خوزستان به مناطق زلزله زده گسیل نماید.

 

گفتنی است، این زلزله در بندر گناوه و  بوشهر ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱دقیقه و ۵۰ ثانیه رخ داده و تاکنون چندین پس‌لرزه داشته است.

 

کد خبر 1047180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha