۲۸ میلیون مسافر در سال گذشته توسط خطوط قطار شهری جا به جا شده اند

مبین مقدم با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع بیش از۲۸ میلیون و ۱۲۵هزار و۸۲ مسافر از طریق خط یک و دو قطار شهری مشهد جابجا شده اند، گفت: هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۰ در حوزه مسافر، پیش بینی جابجایی بیش از ۴۵ میلیون نفر از طریق خطوط قطار شهری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «وحید مبین مقدم» امروز(۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع طی سال ۹۹ بیش از۲۸ میلیون و ۱۲۵هزار و۸۲ مسافر از طریق خط یک و دو قطار شهری مشهد جابجا شده اند، گفت: از این تعداد حدود ۱۹میلیون و۲۲۵ هزار و۸۴۶ مسافر از طریق خط یک و ۸میلیون و ۸۹۹ هزارو ۲۳۶ مسافر از طریق خط دو جابجا شده اند.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: این در حالی است که در سال ۹۸تعداد ۶۰ میلیون و ۴۶۵هزار و۷۶۷ هزار نفر از طریق خطوط قطار شهری مشهد جابجا شده بودند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۱۵۰ هزارو۷۲۱ مسافر از طریق خط یک و ۱۴میلیون و ۳۱۵ هزارو۴۶ مسافر نیز از طریق خط دو قطار شهری جابجا شده اند.

 

مبین مقدم با بیان اینکه مقایسه آمار نشان دهنده کاهش جابجایی ۳۲میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۸۵ مسافر از طریق خطوط قطار شهری در سال ۹۹ نسبت به مشابه سال ۹۸ است، اظهارکرد: دلیل این کاهش توقف حدود سه ماه فعالیت خطوط قطار شهری و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

 

وی ادامه داد: با وجود این موضوع، هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۰ در حوزه مسافر، پیش بینی جابجایی بیش از ۴۵ میلیون نفر از طریق خط یک، دو و فاز یک خط سه قطار شهری در صورت آماده شدن است که امیدواریم به این هدف گذاری دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: یکی دیگر از اقدامات این شرکت در سال گذشته مهندسی معکوس و ساخت تجهیزات و قطعات با دانش بومی بود که از این طریق بیش از ۱۰۳۰ میلیارد ریال درسال ۹۹ در هزینه ها صرفه جویی شده است.

 

مبین مقدم به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایستگاه ها و ناوگان قطارشهری وضدعفونی و گندزدایی ۳۶ ایستگاه و ناوگان خط یک و دو به صورت مستمر انجام واز ورود افراد به ایستگاه ها و واگن ها بدون داشتن ماسک جلوگیری شده است.

 

وی با اشاره به برخی از برنامه های شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در سال ۱۴۰۰ اظهارکرد: در کنار هدف گذاری برای جابجایی بیش از ۴۵ میلیون مسافر در خط یک و دو برنامه ریزی های لازم نیزبرای بهره برداری کامل از خط ۲ و راه اندازی ایستگاه سلامت انجام شده است همچنین با برنامه ریزی های انجام شده، آمادگی بهره برداری از فاز اول خط ۳ حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) را در سال ۱۴۰۰ داریم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: ادامه روند مهندسی معکوس و ساخت تجهیزات و قطعات در داخل، اورهال تجهیزات با تکیه بر توان مهندسی پرسنل شرکت، پیاده سازی سیاست کسرکرایه بلیت براساس مسافت مصوب شورای اسلامی شهر مشهد و همچنین تشدید اقدامات مبازره با ویروس کرونا در قطارشهری از دیگر برنامه های شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

کد خبر 1047268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha