ترویج فرهنگ ورزش کردن در خانواده جزء اولویت ها است

سلطانی با تاکید بر پیگیری تکمیل پروژه های سرپوشیده نیمه تمام ورزشی از جمله استخرها و سالن ورزشی و تلاش در جهت افزایش سرانه سرپوشیده ورزشی استان و ارتقاء وضعیت موجود، گفت:ترویج فرهنگ ورزش کردن در خانواده جزء اولویت ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «صفدر سلطانی» امروز(۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران با تاکید بر استمرار طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ ) و رصد و پایش دانش آموزان استان و تروج تغذیه سالم و تحرک و پویایی در بین دانش آموزان در سال جاری گفت: گسترش و توسعه مدارس پویا در سطح استان و پیگیری تغییر فضاهای سرپوشیده بلااستفاده مدارس به فضای ورزشی و افزایش کلاس های تخصصی درس تربیت بدنی با تاکید بر مدارس ابتدایی دخترانه از جمله اولویت های اساسی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال جاری است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر پیگیری تکمیل پروژه های سرپوشیده نیمه تمام ورزشی از جمله استخرها و سالن ورزشی و تلاش در جهت افزایش سرانه سرپوشیده ورزشی استان و ارتقاء وضعیت موجود اظهار داشت: برنامه ریزی و پیگیری جدی در خصوص تحرک، پویایی و نشاط دانش آموزان با توجه به کم تحرکی اخیر در زمان شیوع بیماری کرونا از اولویت های این معاونت است.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ورزش کردن در خانواده و همچنین بهسازی، مناسب سازی و استانداردسازی بهداشت محیط مدارس شامل سرویس های بهداشتی، آبخوری و اتاق بهداشت مدارس با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر هم نمونه دیگر از اولویت های این معاونت می باشد.

 

سلطانی اظهارکرد: با توجه به فرسودگی مدارس و افزایش تعداد دانش آموزان و هم چنین تغییرکاربری و مقطعی مدارس، اکثر مدارس استان هرساله نیاز مبرم به تعمیرات و بهسازی و استاندارد سازی محیط بهداشتی برای دریافت مجوزهای بهداشت محیط وزارت بهداشت دارد.

 

معاون تربیت بدنی  سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: توانمندسازی و توسعه شایستگی های حرفه ای کارکنان، مدیران، معلمان، آموزگاران پایه و مراقبین سلامت در مفاهیم بهداشت و سلامت با اولویت پیشگیری از بیماری واگیر دار کرونا و بیماری های غیرواگیر قلبی و عروقی در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال جاری قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه باتوجه به پاندمی بیماری کرونا برگزاری دوره های آموزشی با سرفصل های شناخت بیماری، رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت محیط و تغذیه دوران کرونا ضروری می باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری های غیرواگیر و در صدر آن بیماری های قلبی عروقی بیشترین میزان فوتی را در کشور ایران دارد برنامه ریزی دراز مدت در این زمینه نیز بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 1047276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha