امیدواریم مدیریت و یکپارچگی نیروهای مسلح، سرمشق سیاسیون قرار بگیرد

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق با اشاره به وحدت میان نیروهای مسلح و تاثیر این همگرایی در ناکام گذاشتن دشمن گفت: امیدواریم سیاسیون مدیریت و یکپارچگی نیروهای مسلح را سرمشق خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی یکشنبه (29 فروردین) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی به اتفاق جمعی از فرماندهان سپاه ثارالله استان در دیدار با فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش در سخنانی ارتش را مردمی و مایه افتخار نظام و نیروهای مسلح عنوان کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هم به عنوان نیروی محوری و ستون فقرات ارتش یاد کرد و هماهنگی میان ارتش و سپاه در استان کرمان تا عالی ترین سطوح را مورد توجه قرار داد و آن را خواست رهبری دانست.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش هر کجا قرار گرفته خوش درخشیده؛ حوزه مشترک ماموریتی سپاه و ارتش را به ویژه در حوزه قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی مورد مورد اشاره قرار داد.

 

 

سردار معروفی تصریح کرد: سپاه و ارتش فراتر از داشتن نقطه اشتراک، یکی هستند و گرچه هر کدام حوزه ماموریت مشخص و مستقل دارند اما در هماهنگی با هم هستند که این توفیق الهی در حکومت ولایی است.

 

 

وی در پایان مواضع انقلابی و شجاعانه ارتش را تحسین و کارکردهای مردمی ارتش را عزت آفرین توصیف کرد‌.

 

 

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است (چه در مرزها و فراتر از مرزها)، اگر وجود سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی نبود، قطعاً خیلی وقت ها پیش ما درگیر ناامنی می شدیم.

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش بیان کرد: خدا را شکر سردار عزیز ما با همراهی و عملیات های بی نظیر خود این امنیت را برای ما به وجود آورد و ان شالله دیگرانی که به جای این عزیز منصوب شدند بتوانند راه این فرمانده بی بدیل ارتش و سپاه اسلام را پر کنند و خلأ ایشان جبران شود البته من شخصاً اعتقاد دارم که هیچ وقت خلأ سردار عزیز ما حاج قاسم پر نخواهد شد.

 

 

وی افزود: حتی اگر چهره های بسیار ارزشمند و توانایی بیاید اما این خلأ تا ابد احساس خواهد شد همانطور که این دغدغه، دغدغه خود مقام معظم رهبری هم هست که بارها گفته اند «من همیشه در فکر حاج قاسم هستم».

 

 

 

امیرغلامعلیان با اشاره به اینکه در تلاش بودیم مراسم روز ارتش و هم 21 فروردین ماه سالروز شهادت شهید سپهبد صیادشیرازی را باشکوه برگزار کنیم اما چند روز قبل آن ابلاغ شد که به دلیل شرایط کرونا تجمعات لغو شود؛ افزود: لذا ما هم علیرغم میل باطنی خود مراسم سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی را لغو و به فضای مجازی بسنده کردیم.

 

 

وی ادامه داد: سعی کردیم بیشتر از آن که بخواهیم ارتش و بعد سخت افزاری آن را نشان دهیم که متناسب با  ساختار ماموریتی هم هست اما بیشتر بعد مردم یاری آن را نشان دهیم.

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در ادامه با اشاره به تجهیز بیمارستان صحرایی برای کمک به کادر درمان در خصوص نقاهتگاه ها، ادامه داد: خدا را شکر حدود 400 تخت بیمارستانی فقط در کرمان در 4 نقطه و حدود 900 تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان (در شهرهای زاهدان، خاش، ایرانشهر و زابل) آماده کردیم که بالاخره این ها ظرفیت هایی است که ماحصل مقابله با بیماری کرونا می توانیم در خدمت استانداری بگذاریم.

 

 

 

امیرغلامعلیان ادامه داد: در بحث کمک های مومنانه هرآنچه که در توان ما بود، انجام دادیم؛ در همین دو سه روز قبل توزیع را در قسمت های جنوب کرمان انجام دادیم و باز هم ادامه خواهیم داد.

 

 

وی گفت: تلاش داریم شهید قرنی را امسال برجسته کنیم زیرا شهید قرنی حقیقتاً یکی از شهدای مظلوم ارتش و ایشان اولین شهید ترور در جمهوری اسلامی بود.

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش بیان کرد: ما 17 هزار شهید ترور داریم که ایشان (شهید قرنی) اولین شهید ترور در جمهوری اسلامی بود و این عدد، عدد بسیار تأثیرگذاری است که اگر ما روی آن تفکر کنیم، می بینیم که این شخصیت، شخصیتی بود که در زمان حکومت شاه تا مرحله اعدام پیش رفت لذا ما سعی داریم که 3 اردیبهشت ماه ایشان را برجسته کنیم البته برنامه های زیادی هم داریم.

 

 

 

وی با بیان اینکه برنامه های امسال از 21 فروردین ماه شروع شده و تا 3 اردیبهشت ادامه دارد اما اوج آن همین امروز 29 فروردین بود که در خدمت شما هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث اتحاد بین ارتش و سپاه، این یک وظیفه ذاتی است و ما ذاتاً باید یک نیروی مسلح باشیم؛ یعنی ما اصلاً خودمان را به عنوان یک نیرویی که منحصراً فقط کار مرزی باید انجام دهد و با سپاه و ناجا کاری نداشته باشد، نداریم.

 

 

غلامعیان توضیح داد: در قانون اساسی 80 درصد ماموریت های ما و شما متفاوت است اما تلاش ما این است در آن 80 درصدی که متفاوت هست، ما کمک همدیگر باشیم و از تجربیات شما استفاده کنیم و اگر شما به ما نیاز داشتید ما از امکانات خود در اختیار شما بگذاریم و در آن 20 درصد هم راهبرد ارتش هم افزایی است.

 

 

 

وی اظهار کرد: باید وقتی کسی از بدنه مردم نگاه می کند یک نیروی مسلح را  ببیند که تحت فرمان و هدایت مقام معظم رهبری است؛ یعنی ما در این لباس و شما در لباس مقدس سپاه و نیروی انتظامی در لباس خودش، همه ما فقط گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم که ایشان مصلحت و راهبرد نظام را در چه می دانند تا ما پشتیبانی قاطع داشته باشیم.

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش افزود: هرموقع ارتش و سپاه در کنار هم بودند، بازدارندگی قوی و قدرتمند به وجود آمده است؛ ۱۰ روز آخر حکومت آن مردک که به قول سردار سلیمانی مردک قمار باز، تمام شواهد نشان می داد حمله نظامی چه به صورت کامل و چه به صورت محدود به ایران خواهد شد.

 

وی با اشاره به رزمایش های متعدد ارتش از جمله رزمایش دریایی ناوگان ارتش در سواحل مکران و رزمایش زمینی در جاسک و یا رزمایش موشکی سپاه گفت: همه این ها ورق را برگرداند؛ یعنی اگر می خواستیم منتظر این بمانیم که سیاسیون ما و دولتمردان ما توازن را به نفع جمهوری اسلامی ایران برگردانند قطعاً این اتفاق نمی افتاد.

 

 

 

امیر غلامعیان افزود: اما آنچه که بازدارندگی برای نظام و امنیت برای جمهوری اسلامی به وجود آورد، همین اتحاد بین ارتش و سپاه و گوش فراسپردن به فرامین مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش ها بود که ورق تهدید را به نفع ما برگرداند و خدا را شکر بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد آن مردک رفت و دولت جدید آمد.

 

 

وی ادامه داد: البته این زنگ خطر است؛ یعنی ما اگر قرار باشد که گوش سپردن از جان و دل به فرامین مقام معظم رهبری بخواهیم تعلل کنیم و تاکیدات ایشان را برای اتکا به درون و درون محوری را نادیده بگیریم و چشم به برجام ها و برجام های بعدی داشته باشیم، به نظر بنده کشور لحظه ای نخواهد ماند.

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش اظهار کرد: آرزومندم که این مدیریت و یکپارچگی که در نیروهای مسلح ایران وجود دارد، سرمشقی برای سیاسیون ما باشد و این آرزوی قلبی ما است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه فرماندهان ما در ارتش و سپاه این یکپارچگی و سبک مدیریتی را ملکه کنند، خاطرنشان کرد: تنها جایی که مقام معظم رهبری هیچ نگرانی ندارند، بحث دفاعی و امنیتی است و بارها عنوان کردند و اذعان داشتند که بحث دفاعی و امنیتی الگو برای سایر قسمت ها است.

 

 

 

امیر غلامعیان خاطرنشان کرد: ان شالله گوش شنوایی باشد و این ها را پیاده سازی کنند و سبک مدیریتی و تغییرات مدیریتی به وجود آید و آن دولتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، سکان را به عهده بگیرد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ما در قالب سپاه و ارتش به اینکه چه کسی رئیس جمهوری شود کاری نداریم و باید کار خود را انجام دهیم، گفت: امیدواریم وحدت و یکپارچگی در کشور به وجود آید و کشور از این حالت رخوت خارج شود و مردم ما هم حقیقتاً مردم خوبی هستند اما افسرده هستند و باید این افسردگی از مردم خارج شود زیرا مردم ما لایق بهترین ها هستند و ان شالله دولتی سرکار آید که این موارد را اجرایی کند.

کد خبر 1047317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha