همه ظرفیت وزارت صمت در اختیار صنایع بازیافت است/ لزوم حمایت از زنجیره ارزش در بازیافت لاستیک

میرجلیلی با اشاره به اینکه همه ظرفیت وزارت صمت در اختیار صنایع بازیافت است، گفت: اولویت های آن را اعلام کردیم و تسهیلات ویژه می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید محمد میرجلیلی، مشاور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (یکشنبه 29 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری که به موضوع قاچاق لاستیک اختصاص داشت با اشاره به اینکه در حوزه بازیافت و کالاهای بازیافتی از آن جایی که بحث محیط زیستی است این کالاها جزو اولویت های وزارت صمت است، گفت:  واحدهای تولیدی که در این زمینه تاسیس می شوند در راستای زنجیره ارزش کمک می کنیم و جوازهای مختلفی را برای واحدهای مختلف صادر کرده ایم .

 

وی با بیان اینکه برای فعالان حوزه بازیافت و طرح ها و واحدهای در حال ساخت و دارای پیشرفت فیزیکی مناسب کمک های فنی و اعتباری ویژه ای داریم، گفت: برای کالاهای بازیافتی؛ شناسه و مجوز تعریف کردیم و واحدهایی در این زمینه پروانه بهره برداری گرفتند و در حال فعالیت هستند.

 

مشاور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صادرات لاستیک های مستعمل ممنوع است اما موضوع های مربوط به ارز و اختلاف قیمت، هزینه را برای قاچاقچی، توجیه پذیر می کند، ادامه داد: همه ظرفیت وزارت صمت در اختیار صنایع بازیافت است و اولویت های آن را اعلام کردیم و تسهیلات ویژه می پردازیم.

کد خبر 1047420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha