صبر و شکیبایی، تفکر و اندیشه در برابر مشکلات و دیدن کمال است

آیت الله حسینی گفت: صبر و شکیبایی به معنای سکوت در برابر مشکلات نیست، بلکه تفکر و اندیشه در برابر مشکلات و دیدن کمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدنصیر حسینی» امروز (30 فروردین ماه) در سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم (به صورت کوتاه) که به همت معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری شبکه استانی دنا برگزار شد، اظهار کرد: همه موجودات در عالم خاکی آزمایش می شوند که فلسفه این آزمایش، رشد و شکوفایی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان در پرتو آزمایش به رشد، تکامل و شکوفایی می رسد، گفت: ظرفیت های بالقوه انسان در هنگامه آزمایش بالفعل خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه افرادی که بر مشکلات غلبه می کنند به کمال می رسند، ادامه داد: انسانی که در برابر مشکلات مقاومت کرد، زیبایی ها و ظرفیت های او به نمایش درمی آید و به کمال می رسد.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خداوند در انسان ترس، خوف و زیان جانی و مالی ایجاد می کند که همه اینها آزمایش الهی هستند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: خداوند می تواند جهان را به صورت کامل در اختیار انسان بگذارد ولی انسان به کمال نمی رسد و در این میان فرصتی به انسان ها داده که با تلاش به کمال برسند.

 

وی تاکید کرد: افرادی که صبر، شکیبایی و اندیشه الهی داشته، مطیع امر پروردگار هستند، خداوند را خالق عالم می دانند و در مقابل مشکلات ایستادگی دارند، این افراد به کمال می رسند.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: صبر و شکیبایی به معنای سکوت در برابر مشکلات نیست، بلکه تفکر و اندیشه در برابر مشکلات و دیدن کمال است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: افرادی که بازگشت به سوی خداوند را باور دارند، رحمت و درود خداوند بر آنها نازل می شود و چنین افرادی هدایت یافته هستند.

 

وی گفت: اگر انسان مبداء، معاد و خالق را به خوبی بشناسد و در مسیری که خداوند و انبیاء الهی ترسیم کرده اند حرکت کند، نتیجه خوبی خواهد گرفت.

کد خبر 1047456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha