حضور ۱۱۳۷ کارشناس در طرح نظارت بر فرآورده های خامی طی ماه مبارک رمضان

اصغرزاده گفت: ۳۶ اکیپ به صورت سیار و ثابت به همراه یک هزار و ۱۳۷ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در طرح در طرح تشدید کنترل و نظارت بر فرآورده های خامی طی ماه مبارک رمضان امسال حضور دارند و به پایش سلامت این فرآورده ها می پردازند.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی استان است در شرایط حاضر به علت شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شده است تا طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در استان طی ماه مبارک رمضان اجرا شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی از 25 فروردین آغاز شده است، افزود: این طرح تا 23 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و با هر گونه تخلف برخورد خواهیم کرد و هچی کس در امان نخواهد بود.

 

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح بازدید و نظارت بر مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها و کنترل زمان تولید و انقضا محصولات خام دامی است تا شاهد به خطر انداختن سلامت مردم نباشیم.

 

اصغرزاده در خصوص فرآورده های خام دامی گفت: فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی شامل گوشت قرمز گاو، گوسفند، شتر و شترمرغ و گوشت سفید از جمله ماهی، میگو، بوقلمون، کبک و بلدرچین و تخم مرغ است که در راستای اجرای این طرح مورد کنترل و نظارت کارشناسان دامپزشکی استان قرار می گیرند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به تعداد کارشناسان و اکیپ های نظارتی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح 36 اکیپ به صورت سیار و ثابت مشخص شده اند تا با حضور یک هزار و 137 نفر از کارشناسان دامپزشکی استان به بحث نظارت و کنترل طی ماه مبارک رمضان بپردازند.

 

وی بیان کرد: از مردم استان خراسان جنوبی درخواست داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به فرآورده های خام دامی یا با اداره کل دامپزشکی استان و یا با شماره 1512 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 1047464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha