نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مسجدی در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی از برگزاری نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مسجدی در استان قزوین خبر داد.

حجت الاسلام «سید رضا موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مسجدی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین برگزار می شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: این جشنواره قرآنی در محورهای حفظ جزء 30 قرآن، قرائت قرآن، اذان، نقاشی و خوشنویسی با قلم برگزار می شود که در رشته حفظ و قرائت مسابقات به صورت تیمی برگزار می شود و هر مسجد باید در رشته حفظ یک تیم سه نفره و در رشته قرائت یک تیم پنج نفره تشکیل دهد و در رشته های اذان، نقاشی و خوشنویسی هم رقابت ها به صورت انفرادی برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: این جشنواره در 2 بخش دختران و پسران و به صورت مجزا و در رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می شود که افراد برای ثبت نام می توانند به مساجد مراجعه کنند. 

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: ثبت نام در این جشنواره طی روزهای اخیر آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ماه ادامه دارد که افتتاحیه این مسابقات نهم اردیبهشت ماه مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مسجدی عید سیعد فطر برگزار و به تیم های اول تا سوم و همچنین نفرات اول تا سوم تندیس جشنواره به همراه جوایز نقدی اهدا می شود.

 

کد خبر 1047508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha