روستاهای قرآنی گیلان معرفی می شوند

فاضلی از معرفی سه روستای قرآنی گیلان در قالب اجرای طرح ملی انتخاب نخستین روستای قرآنی کشور خبرداد.

«فیروز فاضلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به انتشار فراخوان انتخاب نخستین روستای قرآنی کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» با هدف ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی مربوطه به همت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نحوه ثبت نام این طرح اظهارکرد: در گام نخست باید دهیاران روستاها با مراجعه به سایت ayat.farhang.gov.ir و تکمیل کاربرگ و پیوست مستندات، نسبت به بارگذاری آن در سامانه مربوطه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه سه شنبه( 31 فروردین) آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه جهت انتخاب روستای قرآنی کشور است از دهیاران استان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به بارگذاری اطلاعات اقدام کنند.

 

فاضلی مبنای ارزیابی شاخص‌های فعالیتی را در بازه زمانی دو سال از ابتدای سال 98 تا پایان سای 99 اعلام کرد و بیان داشت: اطلاعات بارگذاری شده توسط ادمین سامانه بر اساس استان‌ها دسته‌بندی و برای ارزیابی از طریق سامانه در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که همان رؤسای هیئت‌های انتخاب استانی هستند، قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه حداکثر سه روستا به عنوان روستاهای منتخب استانی انتخاب و روستای برتر نیز معرفی می‌شود تصریح کرد: کاربرگ و مستندات روستای برتر برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام اینکه روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شود خاطرنشان ساخت: روستاهای منتخب از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار شده و استعدادهای قرآنی نیز حمایت مادی و معنوی می شوند و همچنین از خیران قرآنی روستای منتخب تقدیر خواهد شد.

 

کد خبر 1047548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha