ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم سوادی و بی سوادی است

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم سوادی و بی سوادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «علی ذوالفقاری» روز دوشنبه 30 فروردین ماه در شورای سواد آموزی شیروان بیان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم سوادی و بی سوادی است.

 

 

سرپرست فرمانداری شیروان، آموزش و سواد را یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع دانست و از همه دستگاه ها و شرکای آموزش و پرورش خواست در زمینه انسداد مبادی ورودی بی سوادی با آموزش و پرورش همکاری جدی داشته باشند.

 

 

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و ارگان‌ها باید در مقوله سواد و تحصیل، آموزش وپرورش را همراهی کنند، خاطرنشان کرد: این همراهی و همکاری موجب انسداد مبادی ورودی بیسوادی خواهد شد.

 

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان هم اطلاعاتی از گروه سنی 11-6 سال دانش آموزان دوره ابتدایی بازمانده از تحصیل ارائه داد و در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل سال گذشته و اقدامات صورت گرفته گزارش کاملی بیان کرد.

 

 

«علی ابراهیمیان» بیماری کرونا، مهاجرت، فقرمالی و معیشتی خانواده ها را از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان و بازماندن آنها از تحصیل در شهرستان دانست و خواستار همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی در راستای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش شد.

 

 

هم اینک 30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

 

 

کد خبر 1047552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha