توزیع ۱۴هزار پرس غذای گرم در عباس آباد/تلاش داریم سرانه ایتام به ۸۰۰هزار تومان برسد

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه رونق بخشیدن به سفره های سحر و افطار نیازمندان را با ایجاد ۳۱۳آشپزخانه در سراسر استان پیگیر هستیم، گفت: سعی داریم در بحث «اطعام مهدوی» ۱۴هزار افطار و سحری گرم به دست نیازمندان شهرستان عباس آباد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(30فروردین) در حاشیه اجرای طرح مفتاح الجنه که با حضور  امام جمعه ، فرمانده سپاه و خیرین شهرستان عباس آباد غرب استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه تلاش داریم مشکلات مددجویان و نیازمندان را با کمک خیران و مسئولان در قالب مفتاح الجنه برطرف شود، اظهار کرد: ماه رمضان امسال در قالب ستاد مشارکت های اجتماعی 14هزار پرس غذای گرم با عنوان «اطعام مهدوی» و 3000بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان عباس آباد توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران به همت والای مردم نوع دوست و بسیجیان استان برای تهیه و توزیع کمک های مومنانه بین نیازمندان اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت و یکدلی مثمر ثمر است، کار جهادی موجب خیر و برکت می شود.

 

وی با بیان اینکه رونق بخشیدن به سفره های سحر و افطار نیازمندان را  با ایجاد 313آشپزخانه در سراسر استان پیگیر هستیم، اذعان کرد: سعی داریم در بحث اطعام مهدوی با رعایت پروتکل های بهداشتی، افطار و سحری گرم به دست نیازمندان برسانیم. این امر موجب می شود آنها در حق ما دعا کنند دعا محرومین در حق ما، ذوالفقار امیرالمومنین(ع) است.

 

حجت الاسلام عالیشاه  بیان کرد:روزانه 13 گروه غذایی در نقاط مختلف استان قیمت گرفته می شود؛ بدین معنی که هر روز در حال قیمت‌گیری مواد غذایی هستیم  و دریافتیم که 750 هزار تومان یک نفر در مازندران برای سیر کردن شکم خود به آن نیاز دارد. این سرانه ناچیز امداد برای سیر کردن شکم مددجویان کفایت نمی کند معتقدم خداوند به صورت ویژ کمک می کند که خجالت زده این قشر نشویم.
 

وی به طرح ایران همدل اشاره کرد و افزود: باید 67هزار حامی در طرح ایران همدل جذب کنیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد:۲۸۰۰نفر از ایتام و ۸۹۰۰ فرزند طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و... دارند، از حمایت مادی و معنوی حامیان بر خوردارند و  سرانه ایتام ۳۰۰هزار تومان است و در تلاشیم تا این سرانه را به ۸۰۰هزار تومان افزایش دهیم.

 

وی گفت: اگر خانواده ای که سه یتیم دارد سرانه اش به 700الی 800 هزار تومان برسد می توانیم  برای این خانواده مسکن احداث کنیم  و همچنین در بحث اشتغال برایشان کاری کنیم.
 

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در بحث احداث مسکن سپاه به عنوان یار شفیق و بازوی توانمند امداد پای کار است قدردان هستیم، یادآورشد: در مازندران 4 هزار نیازمند مسکن وجود دارد که 3 هزار نفر فاقد زمین بوده و هزار نفر زمین دارند امسال امیدواریم بتوانیم هزار و200 مسکن در پی تفاهم نامه با بسیج سازندگی سپاه کربلا احداث کنیم. امیداست خیرین برای اهدای زمین جهت احدث مسکن مددجویی پیش قدم شوند.

 

وی به بیماران صعب العلاج و ایزی لایفی تحت پوشش امداد استان اشاره کرد و افزود: نیازمند همراهی خیرین برای تامین  دارو و ایزی لایف این بیماران هستیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد:8500دانش آموز و 1600دانشجو یک جمعیت کلان جوان تحت پوشش داریم که باید سرباز ولایت تربیت شوند اجازه نمی دهیم بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

 

وی گفت: برای دانش آموزان زیر پوشش که نیاز به تبلت داشتند، باهمت خیران، بیش از شش هزار و500 تبلت تهیه و توزیع شد و مازندران نخستین استانی است که نیازمند زیر پوشش بدون تبلت ندارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با تاکید براینکه در شهرستان ها باید براساس نیازهای مددجویان از خیرین دعوت به عمل آید تا مشکلات مددجویان مرتفع شود، اظهار کرد: در بحث جهیزیه 15میلیون تومان جهیزیه می دهیم هیچ نوعروسی پشت نوبت نداریم .سال گذشته یک خیر نیک اندیش 2میلیارد تومان برای تامین جهیزیه 300نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه در اختیار کمیته امداد استان قرار داد.

 

وی گفت: باید زکات فطره به مراکز نیکوکاری و دفاتر ائمه جمعه هدایت شود تا مشکلات اساسی مددجویان مرتفع شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه اظهار کرد: سیاست راهبردی امداد بحث توانمندسازی مددجویان است. آسیب ها در بیرون ایجاد می شود و کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان درصدد رفع و کاهش این آسیب های ناشی از فقر است. امداد استان سال گذشته 100درصد اعتبار اشتغال را جذب کرد امسال اعتبار از 200میلیارد به 440میلیارد تومان ارتقا یافت

کد خبر 1047579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha