باید فرزندان را اسلامی، ایمانی و رمضانی تربیت کنیم

ماموستا قادری، گفت: فرزندان ما ثمرۀ حیات ، باغ عمر، سبب دلگرمی دنیا و سعادت آخرت ما هستند و بر ما تکلیف است آن‌ها را اسلامی، ایمانی و رمضانی تربیت کنیم.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: رمضان ماه رحمت و نور و ماه قرآن و ماه هدایت است و از سوی خداوند متعال و رسول گرامی اسلام (ص) به ما امر شده که هشیار و نگهبان و پاسدار اهل‌بیت خود باشیم. قرآن کریم می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود و خانواده‌تان را از آتش دوزخ نجات دهید.

 

وی  با اشاره به اینکه وظیفۀ والدین در ماه مبارک رمضان بسیار خطیر است، خاطر نشان کرد: اگر اولاد شما در دنیا دچار کوچک‌ترین مریضی شود استراحت را بر خود حرام می‌کنید آیا دوست دارید فرزندانتان وارد آتش دوزخ شوند؟ قطعاً دوست ندارید. قرآن کریم به‌صراحت می‌فرماید اگر دوست ندارید فرزندانتان وارد دوزخ نشوند آن‌ها را نصیحت و به خداپرستی و قرآن هدایت کنید.

 

امام جمعه پاوه افزود: امروز روزی است که ما باید فرزندانمان را به خیر دعوت کنیم. ما در یک جامعه اسلامی هستیم. افراد لائیک و بی‌دین چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، در میان جامعه ما مرد و زن و خانواده‌ای مورد احترام و مقبول است که اهل‌بیتش محترم و مقبول و اهل دین و خداپرست و مؤدب باشند.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و تزکیه و نیز فرصتی جهت حرکت به سوی عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو آموزه‌های حیات‌بخش دین مبین اسلام است پس فرصت را از دست ندهیم و از آن استفاده لازم را ببریم.

 

کد خبر 1047592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha