آزمون سراسری قرآن و عترت نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می شود

احسانی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی در روزهای ۸ ، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی طی روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا هفدهم برگزار می شود؛ خاطرنشان کرد:  بیش از 2 هزار و 500هزار نفر از استان همدان برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌اند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم است.

 

وی اظهار داشت: بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، تلاوت قرآن در این ماه از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.

 

احسانی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهمترین فضائل تلاوت قرآن  عنوان کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: قرائت قرآن در زندگى مسلمان، آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد و مهمتر از همه اینکه قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و با استفاده از آیات و به کار بردن این کتاب آسمانی در زندگی روزمره می‌توانیم موفق باشیم.

 

وی ادامه داد: همان‌گونه که می‌دانیم دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند، چرا که قرآن، قانون اساسى اسلام است.

 

احسانی تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور آشنایی با فرآیند برگزاری آزمون مذکور، در روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه آزمون آزمایشی داوطلبان برگزار می‌شود و داوطلبان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به سامانه ثبت نام آزمون به نشانی https://quranedu.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 1047618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha