چتر حمایت خانم معلم بر سر دانش آموزان نیازمند

خانم معلم اهل پایتخت است اما چتر حمایت او در سراسر کشور باز شده است از غرب تا شرق از جنوب تا شمال انفاق هایی شکل گرفته که رد پای خانم معلم دیده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سال هاست در کسوت معلمی رسالت پیامبر را دنبال می کند، هر دانش آموزی که شاگرد او باشد، درس دین و زندگی را در عرصه عمل می آزماید. یادگاری که خانم معلم برای نسل های آینده از خود می گذارد فراموش شدنی نیست، دانش آموزانی که پشت نیمکت درس او نشسته اند، خیر بودن و دستگیری از نیازمندان را از دوران نوجوانی یاد می گیرند و تجربه می کنند.

 

«الهه خرم شاد» معلم متوسطه دوم است که33 سال سابقه در نظام تعلیم و تربیت کشور دارد. او در یک خانواده بسیار مذهبی چشم به جهان گشوده است.

 

در این باره می گوید:از گذشته های دور به یاد دارم، همیشه خانه پدری جلسات قرآن برگزار می شد، احکام و تفیسر قرآن داشتیم.

 

خیریه خانوادگی با افرادی که در جلسات قرآن شرکت می کردند، داشتیم، خانواده های مستضعف را شناسایی  می کردند و سر هر ماه یک مستمری و سبد کالا داده می شد. حتی به یاد دارم، اگر کسی برای خرید جهیزیه تنگ  دست بودند به خانه ما مراجعه می کرد تا با کمک مردمی اجناسی تهیه شود.صندوق صدقات داشتیم  در جلسات مردم پول می ریختند و برای کار خیر مصرف می شد.

 

خانم معلم که در چنین خانواده ای رشد یافته کار احسن والدین خود را ادامه داد هست و توانسته با کمک مردم نیک اندیش 107 کودک نیازمند را به سرپرستی در آورد و برای آنان حامی پیدا کند.

 

او در این باره نیز بیان می کند: 10سال پیش نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در مصلی برگزار شد، شب اول و دوم به نمایشگاه رفتم، میزهایی را مشاهده کردم که روی آن تعداد زیادی شناسنامه گذاشته شده بود. شناسنامه کودکانی که تحت پوشش کمیته امداد بودند و به حامی نیاز داشتند.

چندین شناسنامه را انتخاب کردم و به مسئول مربوطه گفتم می خواهیم این شناسنامه ها را در جاهایی که می روم ببرم شاید حامی پیدا کردم آن ها هم قبول کردند . در جلسات قرآن مطرح کردم و خیلی استقبال شد به طوری که من باز از کمیته امداد شناسنامه گرفتم تا حامیان انتخاب کنند. در حال حاضر هم همیشه چند شناسنامه با خود همراه دارم و هر جا می روم، معرفی می کنم.

 

خانم خرم شاد هر کجا پا می گذارد به دنبال حامی است، رهگذر هر مسجد، مدرسه و جلسه قرآنی باشد، فراموش نمی کند کودکانی از پایتخت تا صفر مرزی در انتظار چتر حمایتش هستند.

 

دانش آموزانی که پشت نیمکت درس او نشسته اند، درس دین و زندگی را از می آموزند و به معنای واقعی انفاق را در عرصه عمل اجرا می کنند.

 

خانم معلم شناسنامه های کودکان نیازمند را در کلاس درس می چسباند و از انفاق می گوید و به آن می آموزد که چگونه می توانند به دیگران کمک کنند. دانش آموزان باالگوگیری از معلم خود حامی کودکانی می شوند که شاید هم سن و سال خود آن ها باشند.

این فرهنگی خیر در این باره می گوید:مدرسه ما فرسوده بود، یک روز جمعه دیوار مدرسه فرونشت، چون تعطیل بود به خیر گذشت، اگر روز عادی بود مطمئنن دانش آموزان آسیب می دیدند، من معتقدم چون بچه ها در کار خیر شرکت کردند بلا از مدرسه ما دور شد. در زندگی شخصی هم بارها دیده ام چه بلاهایی از من و خانواده ام دور شده است.

 

خانم خرم شاد سال هاست در راه خیر است، زمانی که بانک ها به صورت الکترونیک عمل نمی کردند او پول های نقد را جمع می کرد و در صف بانک می ایستاد و برای هر فرزند معنویی که مردم نیک اندیش انتخاب کرده بودن و پول داده بود، واریز می کرد و او برای زمان هایی که صرف این کار کرده خدا را شاکر است. او نیز برای جلب اعتماد روزهای سختی را کشیده است اما  درحال حاضر هر کسی با او در ارتباط است به کمیته امداد نیز اعتماد دارد.

او معتقد است برای ترویج فرهنگ نیک اندیشی و انفاق باید اطلاع رسانی گسترده ای شود با مبلغان دینی در شهرهای مختلف حضور داشته باشند و این امر را تبلیغ کنند. باید مبلغان واسطه بین کمیته امداد و مردم شوند شاید خیلی ها توان و سواد واریز پول را به صورت کارت به کارت ندارند، مبلغان می توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند.

افراد مذهبی و آشنا با دین باید با حضور در مکان های مختلف از انفاق بگویند و چون مردم به آن ها اعتماد دارند، حامیان زیادی را می توانند جذب کنند. خانم معلم اهل پایتخت است اما چتر حمایت او در سراسر کشور باز شده است از غرب تا شرق از جنوب تا شمال انفاق هایی شکل گرفته که رد پای خانم معلم دیده می شود.

 

کد خبر 1047658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha