نیروی انتظامی از ورود خودروهای غیربومی به آستارا جلوگیری کند

صابر گفت: نیروی انتظامی با استقرار عوامل از ورود خودرو با پلاک غیربومی از تونل حیران به شهرستان آستارا، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(دوشنبه، ۳۰ فروردین) در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل دفتر فرماندار برگزار شد،اظهارکرد: سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در میان شهروندان کاهش یافته است.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: رسانه ها مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک دعوت کنند تا زنجیره انتقال کووید ۱۹ قطع شود.

 

وی از موافقت با فعالیت مشاغل فروش ظروف یکبار مصرف و نوشت افزار به صورت نوبت بندی و تحت نظارت بازرسان خبر داد و تصریح کرد: از بازرسان اصناف خواستاریم با مصادیق تخلف بهداشتی در بین مشاغل گروه یک در مرحله اول به شیوه ارشاد و اخطار و سپس با پلمب واحدها برخورد کنند.

 

صابر در ادامه با بیان اینکه حضور گردشگران و مسافران غیربومی در دهستان حیران آستارا، نگرانی ها از ورود بیماران کرونایی به این شهرستان را به دنبال داشته است، گفت: نیروی انتظامی با استقرار عوامل از ورود خودرو با پلاک غیربومی از تونل حیران به این شهرستان، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا جلوگیری می کند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا به آغاز طرح مواسات و همدلی برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: مسئولان و مدیران شهرستانی؛ با سپاه  در راستای تامین بسته های غذایی برای کمک به نیازمندان همکاری لازم را داشته باشند.

 

*پلمپ ۲ واحد قلیان سرا در آستارا

«فرید بصیری مقدم» نیز در این جلسه،اظهارکرد: در راستای محدویت های کرونایی از ۳۲۹ واحد صنفی بازدید و ۲ واحد قلیان سرا نیز پلمپ شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به اینکه تست رانندگان کامیون های خارجی تردد کننده در مرز زمینی با قوت ادامه دارد، گفت: در فروردین ماه سال جاری از ورود ۲ فرد مشکوک به کرونا به شهرستان آستارا جلوگیری شد.

 

*انتقاد از استفاده نکردن از ماسک در میان برخی از مشاغل

«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه از آغاز مرحله چهارم طرح شهید سلیمانی به منظور بیماریابی بیماران کرونایی خبر داد و افزود: طرح مواسات و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا نیز با توزیع یکهزار بسته معیشتی در این شهرستان آغاز شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا افزود: با کمک خیران پنج هزار وعده غذای گرم در ماه رمضان بین نیازمندان توزیع می شود.

 

قنبری از سهل انگاری در استفاده از ماسک در میان برخی مشاغل به ویژه نانوایی ها انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست بر این واحد صنفی نظارت و با متخلفین برخورد کنند.

 

*تشدید گشت ها به منظور اجرای قانون منع تردد شبانه در آستارا

«محمد نمازی» نیز در این جلسه با گلایه از جدی نگرفتن منع تردد شبانه از سوی برخی شهروندان،اظهارکرد: شهروندان به این مسئله توجه جدی داشته و از تردد شبانه خودداری کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی بندر آستارا از تشدید گشت ها به منظور اجرای قانون منع تردد شبانه در این شهرستان خبر داد و گفت: با افراد خاطی برخورد می شود.

 

*نظارت یکهزار و ۵۰۰ واحد صنفی در آستارا

«محسن آهنی» نیز در این جلسه، افزود: ۲۱ گشت مستقل و ۱۰ گشت بازرسی مشترک برای اجرای طرح محدودیت های کرونایی در شهرستان آستارا فعالیت دارند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا گفت: در فرودین ماه سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد صنفی در شهرستان آستارا بازرسی و نظارت شدند.

 

 

کد خبر 1047661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha