۷۷۰۳ پروانه ساخت در سال گذشته صادر شده است

شیرازی گفت:در سال ۹۹ بیش از۷۷۰۳ پروانه به مساحت ۹ میلیون مترمربع صادر شده است و طبق بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که با اجرای شیوه‌ نامه جدید شهرسازی این تعداد پروانه طی یکسال گذشته فقط مختص مناطق برخوردار نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی شیرازی» امروز(۳۰ فروردین) در یکصد وبیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه تدوین شیوه‌نامه‌ها و اصلاح روندها یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در سال ۹۹ بود، گفت:در سال ۹۹ بیش از۷۷۰۳ پروانه به مساحت ۹میلیون مترمربع صادر شده است و طبق بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که با اجرای شیوه‌ نامه جدید شهرسازی این تعداد پروانه طی یکسال گذشته فقط مختص مناطق برخوردار نبوده است و به ‌صورت متوازن در نقاط مختلف شهر به‌ویژه در مناطق حاشیه و کم برخوردار نیز متقاضی زیادی داشته است.

 

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای پروژه‌ها در درخواست پروانه نوسازی نقش داشته است و در منطقه ۷ با توجه به اجرای پروژه‌ای بزرگ درخواست‌ها بیشتر شده است.

 

شیرازی با اشاره به اینکه توزیع صدور پروانه‌ها نشان می‌دهد که در منطقه الهیه و بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاهد توسعه خواهیم بود، ادامه داد: با این‌ وجود در محور خیام و بزرگراه آزادی صدور پروانه هیچ اثری در توسعه نداشته و به‌نوعی این محدوده خط مانع توسعه شهر است.

 

وی گفت: همچنین بررسی درخواست صدور پروانه برای ساخت ساز پیرامون پادگان ارتش توسعه منفی را نشان می‌دهد که این موضوع انتقال پادگان‌ها از داخل شهر را به‌عنوان مانع توسعه ضروری می‌کند همچنین کال چهل بازه نیز تاکنون به‌عنوان مانع توسعه عمل کرده است که در آینده با اقدامات عمرانی که اکنون در این محل در حال انجام است، به نقطه‌ای برای توسعه تبدیل خواهد شد.

 

مدیرکل امور زشهرسازی شهرداری مشهد با بیان اینکه صدور ۷۷۰۳پروانه به مساحت ۹ میلیون مترمربع یعنی ساخت‌وساز در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: افرادی که سال ۹۹ پروانه دریافت کرده‌اند به‌طور طبیعی امسال شروع به ساخت خواهند کرد و این به معنی ایجاد اشتغال در صنعت ساخت‌وساز در سال ۱۴۰۰ است.

 

شیرازی به اصلاح محتوا و بهبود زیرساخت‌ها به ‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این اداره کل در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس سیستم های شهرسازی ارتقاء یافته و روندها از خطی به موازی تغییر خواهد کرد و با رونمایی از این سیستم در۸ اردیبهشت‌ماه زمان صدور پروانه و پایان کار کاهش خواهد یافت و این امکان ایجاد می‌شود که یک پروانه حتی با مقادیر مازاد ظرف دو هفته صادر شود.

کد خبر 1047702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha