کاهش ۳۸ درصدی بارندگی در گلستان/ تجربه هوای گرم تابستانی در نخستین روز اردیبهشت

داداشی گفت: در روز چهارشنبه(یکم اردیبهشت) دمای هوای استان در تمامی نقاط به بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید و حتی برخی از نقاط دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد.

«نوربخش داداشی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دمای حداقلی استان بین 10 تا 11 درجه سانتیگراد را در صبح امروز در استان شاهد بودیم.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان بابیان اینکه در روز گذشته وزش باد با سرعت 40 کیلیومتر در شرق استان و منطقه مراوه تپه اتفاق افتاد، ادامه داد: با توجه به ورود سامانه جدید کاهش دما، ابرناکی آسمان در برخی از نقاط را پیش بینی می کنیم و لذا دمای هوای استان امروز حداکثر به 28 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

داداشی یادآور شد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش محسوس دما را شاهد خواهیم بود و در روز چهارشنبه اطلاعیه ای صادر کردیم که دمای هوای استان در همه نقاط به بیش از 35 درجه سانتیگراد خواهد رسید و در برخی از نقاط به 40 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

وی افزود: در روز پنجشنبه وزش باد نسبتا شدیدی را در سطح استان پیش بینی خواهیم کرد و مجدد از روز شنبه هوای استان با ورود سامانه جدید خنک تر می شود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بارش هایی را در سطح استان پیش بینی می کنیم.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: نسبت به میانگین بلند مدت از آغاز سال شاهد کاهش 38 درصدی بارندگی در سطح استان بودیم به ویژه در ماه فروردین امسال شاهد کاهش میزان بارندگی هستیم.

 

 

کد خبر 1047703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha