لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی خراسان جنوبی/ رسوب کالا باید کاهش یابد

حجت الاسلام حمیدی گفت: وضعیت کالاهای رسوبی در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۳۰ فروردین) در بازدید میدانی از انبار اموال تملیکی استان اظهار کرد: کالای انبارها چه آنهایی که سریع الفساد هستند و چه آنهایی که سریع الفساد نیستند باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این کالا‌ها جزو بیت المال محسوب می‌شوند، تأکید کرد: باید هر چه زودتر وضعیت پرونده‌های رسوبی و سنواتی بررسی و تعیین تکلیف شوند.

 

وی با بیان ضرورت نگهداری صیحیح و تفکیک کالاهای مختلف در انبارهای اداره اموال تملیکی، ادامه داد: باید فضایی دارای تهویه مناسب  و سردخانه برای نگهداری بهتر کالاها فراهم شود.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه گفت: ما باید همان تکلیف قانونی مان را که گفته پرونده ها ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود را انجام دهیم، مگر  اینکه یک پرونده به دلایل خاصی در یک ماه قابل رسیدگی نباشد که باید علت آن مشخص و اطلاع رسانی شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به فروش برخی کالاهای اموال تملیکی، تصریح کرد: بعضی کالاها اگر بیش از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بماند فاسد می شود که ضمن نگهداری در انبارهای استاندار باید سرعتر فروخته شوند تا اگر حتی حکم استرداد هم صادر شد پولش را به صاحب کالا برگردانید.

 

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: بخشی از این کالاها باید با اولویت به نهادهای حمایتی برای توزیع در بین خانواده هایی نیازمند داده شود.

 

وی در پایان افزود: امیدواریم با این جلسات و همفکری و هماهنگی مشکلاتی که پیش رو برطرف شود و نهایتاً بیت المال متضرر نشود.

کد خبر 1047724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha