کشف ۲۷ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در سال گذشته

سردار رضایی بر برخورد جدی و هدفمند نیروی انتظامی با قاچاق سلاح و مهمات تاکید کرد و گفت: با رصد و پایش مداوم مرزهای کشور به خصوص مرزهای غربی، در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس کشف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «قاسم رضایی» امروز (دوشنبه، ۳۰ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن ابراز رضایت و خرسندی از عملکرد مجموعه انتظامی استان گیلان، اظهار کرد: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از پلیس سبب دلگرمی و تقویت روحیه در ماموران انتظامی می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه برخورد قاطع و بدون اغماض با اراذل و اوباش مصداق بارز برقراری و رعایت حقوق شهروندی است گفت: نیروی انتظامی از مردم و برای مردم است و رضایت شهروندان از خود را در مسیر رضایت خدا می‌داند.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفظ آمادگی و اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی بر کشور، تصریح کرد: خوشبختانه در استان گیلان شاهد برقراری نظم و امنیت خوبی هستیم.

سردار رضایی از کشف بیش از هزار تن انواع مواد مخدر در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: این موضوع یکی از برکات و افتخارات جمهوری اسلامی در راستای مقابله و مبارزه با موادمخدر است و تاکنون هیچ کشوری این حجم از موادمخدر را در طول یک سال کشف نکرده است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه توفیقات نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف نتیجه زحمات، مجاهدت‌ها و روحیه شهادت طلبی ماموران پلیس است افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با قاچاقچان مواد افیونی از سازمان ملل و تمامی کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، مطالبه گری می‌کند.

وی خدمت در نیروی انتظامی را افتخاری بسیار ارزشمند برای خدمتگزاران و سربازان این مجموعه عنوان کرد و اذعان داشت: نیروی انتظامی از مردم و برای مردم است و پلیس، رضایت شهروندان را در مسیر رضایت خدا می‌داند.

سردار رضایی بر برخورد جدی و هدفمند نیروی انتظامی با قاچاق سلاح و مهمات تاکید کرد و گفت: با رصد و پایش مداوم مرزهای کشور به خصوص مرزهای غربی، در سال گذشته بیش از 27 هزار قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس کشف شد.

جانشین فرمانده ناجا یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال گذشته را که به صورت مستمر ادامه دارد اجرا و رعایت حقوق شهروندی در کشور دانست و افزود: برخورد قاطع و بدون اغماض با اراذل و اوباش مصداق بارز برقراری و رعایت حقوق شهروندی است.

وی ایجاد اخلال در امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس عنوان کرد و یادآور شد: پلیس با هرکس که بخواهد امنیت و آزادی مردم را سلب کند و یا در نظم عمومی اخلال ایجاد کند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سردار رضایی، هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت را کسب رضایت مردمی و ایجاد رعب و وحشت در دل اراذل و اوباش ذکر کرد و گفت: ارتقاء امنیت علاوه بر جلب رضایت و اعتماد شهروندان به پلیس، موجب نشاط و شادابی جامعه می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یک مجموعه خادم در کشور، امروز سخنگو و پیگیر مطالبات به حق مردم برای تصمیم سازی و قانون گذاری در کشور است اذعان داشت: پلیس همواره حامی افراد مظلوم است و در راستای برقراری نظم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی، بحث امنیت اخلاقی را از دغدغه‌های مهم و جدی علما، مردم و دلسوزان انقلاب اعلام کرد و اظهار داشت: باید بسترهای وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها در تفرجگاه‌ها و سواحل دریا از بین برود و با هنجارشکنان در این حوزه برخورد شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در سال‌ جاری طرح دریا از اواخر ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود تصریح کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی و ولنگاری‌های اخلاقی، زیبنده کشور اسلامی و استانی مانند گیلان با 8 هزار شهید نیست.

سردار رضایی در ادامه یکی از مطالبات مهم مردم را پیشگیری و مبارزه با وقوع سرقت عنوان کرد و بیان داشت: در مقوله پیشگیری از وقوع سرقت باید همه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها، نقش فعال و گسترده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه گیلان در سال گذشته در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت یکی از استان‌های برتر بوده است ابراز داشت: کسب این رتبه مطلوب نشانگر فعالیت‌های میدانی ماموران انتظامی گیلان و حمایت‌های مسوولان استانی است.

جانشین فرمانده ناجا از تعامل خوب مرزبانان ایران با کشور آذربایجان در شهر آستارا خبر داد و گفت: در مرز آستارا مشکلی وجود ندارد اما رصد و اشراف اطلاعتی در این مرز به صورت مستمر انجام می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در پایان ضمن اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خرداد ماه سال‌جاری اذعان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده در خصوص مشارکت بالای مردم در رای گیری و با توجه به تدابیر اندیشیده شده، دغدغه‌ای در تامین امنیت انتخابات نداریم.

کد خبر 1047770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha