رقابت  ۴۴۷۱ نفر نامزد شوراهای اسلامی روستایی و عشایر در استان

محمدی از قطعی شدن رقابت چهار هزار و ۴۷۱ نفر نامزد شوراهای اسلامی روستایی و عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰ درصد آنها آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فتاح محمدی» امروز (۳۰ فروردین) در نشست مسئولین کمیته های ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۷/۳ داوطلب به ازای هر کرسی شورای اسلامی در شهرهای استان نامزد انتخاباتی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمار اعلام شده در این رابطه نسبت به همه استان های کشور اول هستیم.
 

وی بیان کرد: ۱۴۴ نفر در شهر یاسوج که بیشترین نامزد انتخابات شوراهای اسلامی هستند نام نویسی کرده اند و شهر چیتاب کمترین داوطلب را دارد
 

محمدی افزود: در مجموع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهری برای تصاحب ۹۶ کرسی در شهرهای استان به رقابت می پردازند.
 

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵ درصد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها ایثارگران و ۱۰ درصدهم سابقه نمایندگی شورای اسلامی را دارند.
 

وی یادآور شد: از مجموع کل داوطلبان مجلس شورای اسلامی در گچساران و شورای سلامی شهرها و روستاها در استان، شش درصد بانوان و ۹۴ درصد آنها آقایان هستند.
 

محمدی از قطعی شدن رقابت چهار هزار و ۴۷۱ نفر نامزد شوراهای اسلامی روستایی و عشایر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰ درصد آنها آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند.
 

دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مجموع، ۶ درصد یعنی ۲۸۴ نفر ثبت نام کنندگان نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر در استان جامعه ایثارگران هستند.
 

وی از استقبال خوب عشایر و روستائیان و شکسته شدن رکورد ثبت نام در انتخابات شوراهای روستاها و عشایر استان اشاره کرد و افزود: این آمار نسبت به دور گذشته در این استان افزایش ۱۳ درصدی نامزدهای شوراهای اسلامی روستاها و عشایر استان را دارد.
 

محمدی گفت: داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها ۱۰ درصد آنها، یعنی ۴۳۶ نفر بانوان هستند که نسبت به دور قبل آن سه درصد افزایش دارد.
 

دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها ۲۰۵ نفر فرهنگی، ۱۳۶ نفر بازنشسته، ۱۶ نفر بالای ۷۵ سال سن دارند. 
 

وی تصریح کرد: ۸۳۹ روستا اعضای شورا سه نفری و ۲۰ روستا شورای پنج نفره می باشند.
 

محمدی ادامه داد: با توجه به رکورد ثبت نام و رقابت بالای داوطلبان عضویت در شوراهای روستا و عشایر استان، قطعا در ۲۸ اسنفدماه امسال با استقبال پرشور روستائیان و عشایر غیور استان مواجه خواهیم بود. 
 

گفتنی است در این نشست مسئولین کمیته های ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد آخرین اقدامات انجام شده در استان را براساس برنامه های زمان بندی ستاد انتخابات کشور ارائه دادند.

کد خبر 1047778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha