قزوینی ها بیش از ۶ میلیارد ریال کتاب در طرح های فروش فصلی خریداری کردند

اسماعیلی گفت: قزوینی ها در چهار طرح فروش فصلی کتاب در سال ۱۳۹۹ با خرید بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب، استقبال خوبی از خرید یارانه ‌ای کتاب داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» بیان کرد: طرح‌های فصلی فروش یارانه ‌ای کتاب که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب به منظور رونق بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی ها برگزار می شود طی چند دوره برگزار شده در کشور با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: طبق آمارهای ثبت شده ، از چهار دوره طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، قزوینی ‌ها ۶۷۰ میلیون تومان برای خرید کتاب در این طرح‌ها پرداختند.

 

وی افزود: تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط قزوینی‌ها در چهار طرح فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب بود.

 

اسماعیلی اعلام کرد: برای کل این خریدها مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

 

وی مجموع تعداد روزهای برگزاری طرح‌های فروش فصلی کتاب در سال ۱۳۹۹ را ۳۹ روز اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته ، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب نقش مهمی در پر کردن این خلاء ناشی از شیوع کرونا در سراسر کشور داشت و خوشبختانه با استقبال مناسبی هم مواجه شد و امید است این طرح در سال ۱۴۰۰ در سطح کمی و کیفی بیشتری برگزار شود.

 

کد خبر 1047848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha