توسعه متوازن فرهنگی در همه مناطق شهر رشت

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با شهردار رشت بر لزوم توسعه متوازن فرهنگی در همه مناطق شهر رشت، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با «سید محمد احمدی» شهردار  رشت دیدار کرده و در خصوص لزوم گسترش همکاری های دو مجموعه با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

*توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت در دستور کار است

«پریسا کرمی» با اشاره به اقدامات مهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان در استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی اظهارداشت: دغدغه دست‌اندرکاران این مجموعه در همه سطوح ایجاد فضایی مناسب برای حضور عموم مردم و بهره مندی از امکانات متنوع است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان شهر رشت را نیازمند وجود کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف شهر دانست و با بیان اینکه بهره‌برداری از کتابخانه بزرگ مرکزی رشت می‌تواند بخشی از نیازها در این حوزه را رفع کند گفت: این نهاد درصدد توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت است.

 

وی ادامه داد: در این راستا کتابخانه عمومی سیار قاصدک به منظور ارائه خدمات مطالعاتی در مناطق فاقد کتابخانه شهر رشت راه‌اندازی شد.

 

کرمی در ادامه بهسازی و مقام‌سازی کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به عنوان یکی از مراکز مهم ارائه خدمات مطالعاتی به مردم منطقه را از برنامه های مهم سال جاری مجموعه برشمرد و خواستار حمایت شهرداری رشت برای بازسازی این کتابخانه شد و این همراهی را امری مهم و حائز اهمیت توصیف کرد.


*ضرورت ایجاد کتابخانه های مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته و فاقد کتابخانه رشت

«سیدمحمد احمدی» نیز در این دیدار توجه به مقوله ترویج و گسترش متوازن فرهنگ مطالعه را دارای مزایای فراوانی در مقوله اداره امور شهری عنوان کرد.

 

شهردار رشت مقوله شهرنشینی بدون رعایت قوانین و فرهنگ مناسب این حوزه را بزرگترین تهدید برای جامعه برشمرد و گفت: برخورداری همگانی از امکانات شهری و رعایت قوانین در حوزه شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی های عمومی امکانپذیر نیست.

 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخانه های مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته و فاقد کتابخانه در شهر رشت گفت: یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در همه نقاط شهر است.


احمدی در پایان از برنامه خود برای بررسی وضعیت بدهی‌ها و تراکنش‌های مالی مربوط به کتابخانه‌ها برای تعیین تکلیف سهم نیم درصدی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر رشت در روزهای آتی خبرداد.

کد خبر 1047876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha