۷۴۴  سایت ارتباطی در استان اردبیل خدمات نسل چهارم تلفن همراه ارائه می‌دهند

رزمی از فعالیت ۷۴۴ سایت ارتباطی مجهز به فناوری نسل چهارم تلفن همراه در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، «بهروز رزمی» از فعالیت 744 سایت ارتباطی مجهز به فناوری نسل چهارم تلفن همراه در سطح استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از 119 سایت ارتباطی در سال 99 با اعتبار 2220 میلیارد ریال، تعداد سایت های نسل دوم به 1049 سایت، تعداد سایت‌های نسل سوم به 827  سایت و  تعداد سایت های نسل چهارم به 744 سایت افزایش یافت.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: به منظور تکمیل پوشش تلفن همراه و برقراری اینترنت سیار در سطح استان، 89 سایت ارتباطی توسط اپراتور همراه اول، 16 سایت ارتباطی توسط اپراتور ایرانسل، 11 سایت ارتباطی توسط شرکت «های‌وب» و سه سایت ارتباطی توسط اپراتور رایتل راه اندازی شد و 240 کیلومتر فیبرنوری در سطح استان اجرا و 38 مرکز و سایت مخابراتی به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: از میان اپراتورها، اپراتور همراه اول با ایجاد و راه اندازی 61 سایت و ارتقای هفت سایت از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین ایجاد و راه اندازی هشت سایت و ارتقای 13 سایت از محل فاز هشت روستایی، بیشترین سهم را در اجرای پروژه های ارتباطی در استان دارد. اپراتور ایرانسل با ایجاد 16 سایت ارتباطی در رتبه دوم و شرکت «های وب» با ایجاد و راه اندازی 11 سایت و اپراتور رایتل با ایجاد و راه اندازی سه سایت در رتبه های بعدی هستند.

 

رزمی خاطر نشان کرد: در استان اردبیل، پوشش جمعیتی نسل دوم تلفن همراه برای اپراتور همراه اول، 92 درصد و اپراتور ایرانسل 81  درصد، پوشش جمعیتی نسل سوم تلفن همراه برای اپراتور همراه اول 73 درصد، اپراتور ایرانسل 77 درصد و اپراتور رایتل 55 درصد و پوشش جمعیتی نسل چهارم تلفن همراه برای اپراتور همراه اول 71 درصد و اپراتور ایرانسل 55 درصد است.

کد خبر 1047882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha