اختصاص یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه به باغداران نی ریز

بصیری گفت: یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه نهال به باغداران نی ریز اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (سه شنبه 31 فروردین) از اختصاص یارانه نهال به باغداران نی ریز خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: یک میلیارد و 222 میلیون و 500 هزار ریال یارانه به این باغداران اختصاص داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز ادامه داد: در سال جدید نیز 35 پرونده برای اختصاص این اعتبارات تشکیل شده است و این یارانه به طرح های احداث باغ سازگاری بررسی ارقام و ساختارهای ژنی بادام امید بخش و گردو،  توسعه کشت گیاه دارویی آنغوزه و باغ های انجیر، پسته، بادام و ... در سطح 140 هکتار اختصاص داده می شود.

وی اضافه کرد: نی ریز با 10 نهالستان مجوزدار و تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال شناسه دار از قطب های تولید نهال استان به شمار می رود و در نهالستان های آن گونه‌ های درختان میوه دانه‌ دار، هسته دار، نیمه گرمسیری، دانه ریز، سردسیری و خشک تولید می‌شود.

بصیری تصریح کرد: نی ‌ریز از توانایی صادرات نهال به سایر کشور‌ها نیز برخوردار است و نهال‌های تولیدی این شهرستان به تمامی نقاط کشور از جمله استان‌ های کرمان، مشهد، یزد، اصفهان و کردستان نیز صادر می‌شود.

کد خبر 1047944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha