مشکل دنیای امروز دوری از فرهنگ قرآن و عترت است

حجت الاسلام سرلک، با بیان اینکه مشکل دنیای امروز دوری از فرهنگ قرآن و عترت است، گفت: انس با قران و بهره مندی از تعالیم دینی سبب می شود که همه نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین شود.

حجت الاسلام «مهدی سرلک»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، بر ضرورت انس با قرآن و بهره مندی از آموزه های قرآن تدکید کرد و اظهارداشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای انس بیشتر با قرآن است.

 

امام جمعه الیگودرز بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ انس با قرآن به ویژه بین نسل جوان و نوجوان تأکید کرد و افزود: در این راستا می توان از ظرفیت فضای مجازی نیز به خوبی بهره مند شد.

 

وی بهره مندی از تعالیم دینی و قرآنی را سبب رشد و کمال خواند و ادامه داد: اگر با قرآن انس بگیریم و بر اساس قرآن زندگی کنیم، همه نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین می شود.

 

حجت الاسلام سرلک قرآن را معجزه حق و کتاب همه عصرها و زمان ها عنوان کرد و گفت: قرآن و تعالیم دینی همیشه تازه است و حرف نو دارد و به فرموده خود قرآن هیچ تر و خشکی در عالم هستی نیست مگر آنکه در قرآن ذکر شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن و فصل نزول قرآن است، خاطرنشان کرد: عظمت ماه مبارک رمضان بخاطر نزول قرآن است، باید از فضیلت های ماه مبارک رمضان در جهت خودسازی و تهذیب نفس بهره مند شد.

 

امام جمعه الیگودرز بیان داشت: اگر احکام قرآن در جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه پیاده شود همه مشکلات حل و همه دردها دوا و بشریت به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

 

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: مشکل دنیای امروز دوری از فرهنگ قرآن و عترت است و با تبلیغ، آموزش، بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و رسانه و روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه به ویژه بین نسل جوان تعالیم دینی و معنوی در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 1047998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha