افشای همکاری بن سلمان با تل‌آویو در کودتای اردن

منابع رسانه‌ای با انتشار تازه‌ترین جزئیات درباره کودتای نافرجام در اردن خبر دادند، ولی‌عهد سعودی به صورت مشروط با رژیم صهیونیستی در این کودتا همکاری کرده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، بنا برگزارش رسانه‌ها طرح «کودتا» علیه «عبدالله دوم» پادشاه اردن که اخیرا صورت گرفت، یک طرح چندجانبه و کودتای بزرگی در تمامی مقیاس‌ها بود، به نحوی که آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات در آن دست داشتند.

 

یک مسئول اردنی با تأکید مطالب مذکور اعلام کرد، این کودتا در رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی شد؛ چرا که اردن در قبال طرح صلح تحمیلی آمریکایی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» موضع منفی داشت و با آن مخالفت کرد.

 

به گفته این مسئول اردنی، مسئولان صهیونیست خواستار کمک عربستان شدند و «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی برای  موافقت با این کار (کودتا)، شرط گذاشت که قیمومیت مقدسات اسلامی در قدس، از اردن به عربستان داده شود.

 

منابع دیپلماتیک اردنی هم به روزنامه الاخبار لبنان گفتند: دو مسئله باعث شد آمریکا برای اجرای این طرح، چراغ سبز بدهد که نخست؛ واکنش منفی اردن به طرح معامله قرن و دوم؛ مشارکت در طرح «شرق جدید» است. 

 

براساس این گزارش، طرح شرق جدید، یک طرح اقتصادی است بین عراق، اردن و مصر است که چنین طرحی  نگرانیهایی برای ریاض و تل‌آویو دارد؛ زیرا مورد استقبال کشورهایی مانند ایران و سوریه قرار گرفته است.

 

منابع رسانه ای شنبه گذشته از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله شاهزاده «حمزه بن حسین» برادر پادشاه این کشور به اتهام کودتا خبر دادند.

کد خبر 1048081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha