تاکید سعدی به روزه داری یک محصول اجتماعی است

کمالی سروستانی گفت: تاکید سعدی به روزه داری در «اندرون از طعام خالی دار تا در او نور معرفت بینی تهی از حکمتی به علت آن که پُری از طعام تا بینی» به وضوح آمده و یک محصول اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کوروش کمالی سروستانی»، شامگاه امروز (سه‌ شنبه 31 فروردین) در مراسم افتتاحیه یاد روز سعدی به صورت مجازی گفت: مصاف شدن یادروز سعدی شیرازی با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ادامه داد: اندیشه های سعدی و معرفت وی، دستاوردهای عملی شناخت رسالت انسان در این جهان هستی است.

وی اضافه کرد: توجه به کرامت‌های انسانی و حفظ ارزش ‌ها و ارائه تعاريفی صحيح از زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ ها از اقدامات سعدی شیرازی است.

کمالی سروستانی تاکید کرد: در شعر سعدی شاهد کاربردی کردن مفاهیم عرفان نظری در عرفان عملی به منظور نجات جامعه هستیم و از دیدگاه سعدی، عارف به‌ ظاهر حقیقت دینی قانع نیست، بلکه در باطن حقایق دینی نیز به ژرف‌ کاوی می پردازد.

وی با اشاره به نگرش عرفان اسلامی بیان کرد: در این نوع نگرش، انسان کامل، برون‌ گراست و از کمال عقلی و سیر و سلوک معنوی و تهذیب نفس برخوردار است و شعر سعدی با این نوع نگرش آمیخته است.

کمالی سروستانی با اشاره به دیدگاه سعدی در مورد روزه گفت: تاکید سعدی به روزه داری در «اندرون از طعام خالی دار تا در او نور معرفت بینی تهی از حکمتی به علت آن که پُری از طعام تا بینی» به وضوح آمده و یک محصول اجتماعی است.

کد خبر 1048173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha