شرکت ۱۱۳ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

نریمانی از شرکت ۱۱۳ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سالتحصیلی جاری خبر داد و گفت: این مسابقات در سه مرحله آموزشگاه، منطقه و استان برگزار شد.

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، گزارشی از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و با بیان اینکه در مجموع سه مرحله آموزشگاه، منطقه و استان بیش از 113 هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند، گفت: سه مرحله آموزشگاه، منطقه و استانی این مسابقات تاکنون به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد 297 نفر از دانش‌آموزان در مرحله استانی به عنوان برگزیده مسابقات به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: لوح تقدیر و هدایای نفرات برتر مسابقات آماده و در حال ارسال به شهرستان‌ها و مناطق برای اهدا به برگزیدگان است.

 

نریمانی از راهیابی 99 نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه اول مسابقات به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: مرحله کشوری مسابقات تابستان امسال برگزار خواهد شد.

 

استقبال 80 هزار دانش‌آموز استان در حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی استان هم چنین گزارشی از حفظ جزء سی‌ام قرآن و میزان مشارکت دانش‌آموزان استان ارائه کرد و با بیان اینکه هدف گذاری استان، پیش‌بینی شرکت حدود 45 تا 50 هزار دانش‌آموز بود، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از 80 هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقه شرکت کرده‌اند که حدود 40 درصد از شاخص تعیین شده توسط وزارت بالاتر است.

 

وی گفت: با اتخاذ تدابیر تشویقی، امتیاز خاصی برای دانش‌آموزان حافظ قرآن برای ورود به مدارس خاص  از جمله نمونه دولتی، شاهد و ... پیش بینی شده است که بعد از راستی آزمایی، گواهی‌نامه حفظ قرآن برای امتیاز ورود به مدارس خاص چاپ و ارائه می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از گزارش خود به وضعیت اقامه نماز در مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه از اواخر سال تحصیلی قبل با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، امکان برگزاری نماز جماعت در مدارس نبوده است، اعلام کرد: بیشتر برنامه‌های این حوزه در این ایام به صورت فعالیت‌های غیر حضوری و در قالب بستر فضای مجازی انجام شده است.

 

تجهیز 14 مرکز دارالقرآن استان کردستان

وی تجهیز مراکز دارالقرآن استان را از برنامه‌های این معاونت در سال گذشته و سال جاری عنوان کرد و با بیان اینکه در سال گذشته با همکاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد هفت مرکز دارالقرآن تجهیز شده، اظهار داشت: در سال جاری نیز تجهیز هفت مرکز در دستور کار استان قرار دارد و اکثر دارالقرآن‌های استان در موضوعات مختلف تجهیز شده‌اند.

 

فعالیت 18 کانال در بستر شاد

نریمانی در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات این معاونت در راستای تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی پرداخت و با بیان اینکه تعداد 18 کانال در بستر شاد با موضوعات پرورشی و قرآنی فعالیت دارد، گفت: در همین راستا هر شهرستان دارای یک کانال است و پویش هر خانه یک مسجد به عنوان یکی از پویش‌های دانش‌آموزی در حال اجرا است.

کد خبر 1048244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha