بزودی شاهد حصول توافق خواهیم بود

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است مذاکرات برجامی به زودی به نتیجه‌ی مبنی بر توافق می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا رضاخواه در گفتگو با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه مذاکره باید در اهداف مشخصی پیش رود، گفت: بازه رسیدن به توافق برجام طولانی بود و لذا روند سخنان خیلی در ذوق نمی‌زد.

وی افزود: در حال حاضر این روند سریع اتفاق می‌افتد و یک روز اعلامی می‌کنند و روز دیگر می‌گویند در مذاکرات پیش شرط کرده‌ایم و لذا اندکی تناقض آلود می‌شود.

رضاخواه ادامه داد: روابط اسرائیل و امریکا مشخص است و یکدیگر را تکمیل می‌کنند و ما برای مذاکره این فضا را درک می‌کنیم.

این کارشناس سیاسی افزود: برای مذاکره کنندگان ما مثل روز روشن است که این روابط چگونه است.

رضاخواه همچنین به تکثر جامعه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: از طرفی اخباری منتشر شده که ظاهرا امریکا به اسرائیل خطاب کرده سخنی نگوید تا فضای مذاکره را پیش برند.

وی تصریح کرد: فارغ از فضاهای مطرح شده در رسانه، یک واقعیت وجود دارد که ارتباط در هم تنیده‌ای در حوزه منافع ملی میان امریکا و رژیم صهیونیستی است.

رضاخواه گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک این واقعیت تلاش می‌کند منافع خود را به حداکثر برساند.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اعلام اینکه کسی در مذاکرات گفته باشد ما قصد تامین منافع اسرائیل را داریم [و ایران هم پذیرفته باشد]، ساده انگارانه است، افزود: پیچیده شدن مذاکرات به این دلیل است که کشورهای دیگر هم ذی نفع هستند و طبیعتا جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند منافع خود را دنبال کند.

رضاخواه خاطرنشان کرد: این کار سخت است و به همین دلیل مذاکرات پیچیده و سراسر دست انداز است.

این کارشناس حوزه سیاسی همچنین در خصوص آینده مذاکرات به چه شکل خواهد بود، گفت: آینده مذاکرات بر اساس رویه‌ای که تا کنون بوده است، تلاش برای رسیدن به یک تصمیم است.

رضاخواه افزود: احتمال اینکه توافقی در آینده نه چندان دور صورت گیرد، وجود دارد.

وی گفت: احتمالا به زودی توافقی اتفاق می‌افتد و شاهد چنین توافقی خواهیم بود.

رضاخواه افزود: رویه اتفاقات کاملا این مسئله را نشان می‌دهد و باید در نظر داشت که روند تصمیم سازی در حوزه سیاست خارجی در کشور ما مشخص و یکسان است.

وی تصریح کرد: شیوه عمل ممکن است دچار تعجیل یا خطا شود ولی روند تصمیم سازی در کشور ما اینگونه نیست که مثلا تصور کنیم با آمدن و رفتن گروه‌ها در حوزه سیاست خارجی دچار حرکات سینوسی شود.

رضاخواه گفت: نظرات مختلف در کشور در نظر گرفته و سعی می‌شود بهترین تصمیم در بهترین موقعیت زمان و مکان گرفته شود.

کد خبر 1048266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha