جابجايي مسافر  در خراسان جنوبی ۳۸ درصد کاهش یافت

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ميزان جابجايي مسافر در استان ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی گرجی» امروز (۱ اردیبهشت) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۸درصدی برخوردار بوده است.

 


وی همچنین افزود: از این تعداد مسافر جابجا شده بیش از ۷۷۰ هزار مسافر در داخل استان جابجا شده و ۳۹۲ هزار مسافر از استان خارج و تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۹ نفر نیز به استان وارده شده اند.

 

گرجی ادامه داد: بیشترین سهم جابجايي مسافر با تعداد ۴۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر مربوط به مركز استان (شهرستان بیرجند) و با سهم ۳۵ درصد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش و کمترین سهم جابجایی مسافر را شهرستان درمیان با ۲ هزار و ۸۴۰ نفر  بوده است.

 

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۳۳ نفر راننده در بخش مسافری شاغل می باشند و تعداد ۶۶۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل ۲۴۹ دستگاه سواری کرایه برون شهری و تعداد ۱۵۳ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۶۵ دستگاه اتوبوس کار جابجائی مسافرین از مبدا ۶ پایانه عمومی مسافر در استان را به انجام می رسانند.

 

وی در ادامه از متقاضیان سفر خواست به منظور کاهش هزینه های سفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل ، نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com اقدام نمایند.

 

گرجی افزود: نظارت بر عملکرد شرکتها ، رانندگان و ناوگان اعزامی بصورت سیستمی از طریق سامانه سپهتن در طول سفر توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور صورت می پذیرد.

 

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات ، رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی سفر و ... از مسافرین تقاضا داریم با طرح هرگونه شکایت ، انتقاد و پیشنهاد از طریق سامانه 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری نمایند.

کد خبر 1048270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha