مراسم افطاری ماه رمضان در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار نمی‌شود

خادم افتخاری و عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: مراسم افطاری در ایام ماه مبارک رمضان به منظور مقابله با بیماری کرونا در امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) این شهر برگزار نمی شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مراسم افطاری در طول ماه رمضان امسال به لحاظ شرایط کنونی ناشی از بیماری ویروس کرونا در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار نمی شود.

 

خادم افتخاری و عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: ماه مبارک رمضان سنوات گذشته با مشارکت خیرین نیک اندیش برای اطعام روزه داران، زائران و مجاوران حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) سفره افطاری در قالب طرح ضیافت الهی گسترده می شد.

 

وی ادامه داد: مراسم افطاری در ایام ماه مبارک رمضان امسال با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات و ایجاد هرگونه ازدحام و عادی انگاری این بیماری،  برگزار نمی شود.

 

اسبری با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسب و مغتنمی برای مواسات است، اذعان داشت: در شرایط فعلی که امکان برپایی سفره افطاری وجود ندارد، برخی افراد که برای ادای نذر و مغفرت اموات خویش همه ساله جهت اطعام دهی در برگزاری مراسم افطاری  مشارکت داشتند، اکنون می توانند آن نذورات را در قالب بسته های معشیتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع کنند.

 

خادم افتخاری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه رمضان ماه میهمانی خدا و بهار قرآن و ماه نزول رحمت است، تصریح کرد: حفظ سلامت زائران و روزه داران در اولویت برنامه های عبادی و مراسم مذهبی امامزاده سید ابراهیم (ع) قرار دارد.

 

وی یادآور شد: به منظور کاهش میزان بیماری کرونا و آسیب پذیری ناشی از آن باید در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان تابع مقررات و دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا طبق منویات مقام معظم رهبری بوده تا به امید خداوند متعال و در سایه اتحاد و همدلی یکدیگر بتوانیم این ویروس منحوس را ریشه کن کنیم.

 

امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) به نوادگان و اعقاب امام موسی کاظم (ع) منسوب بوده و بارگاه آن حضرت در هسته مرکزی شهر لاهرود قراردارد که هرساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط میهن اسلامی است.

 

کد خبر 1048372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha