دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می شود

به گفته افضلی، دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان در چهار جلد کتاب و در طول هفت سال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن دوستداران تاریح و فرهنگ زنجان تهیه و چاپ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاد دانشگاه  و مجری چاپ دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان در یکصدوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان به چاپ دانشنامه فرهنگف تمدن و مشاهیر استان به عنوان کتاب زنجان اشاره کرد و گفت: این کتاب همان دایره المعارفی است که در بسیاری از منابع از آن استفاده خواهد شد.

 

مهدی افضلی با اشاره به اینکه اولین دانشنامه در ایران مربوط به قبل از اسلام و در 9 جلد است، گفت: اولین دانشنامه به زبان فارسی مربوط به دانشنامه ای نوشته شده توسط ابن سینا است.

 

وی با اشاره به تهیه 25 دانشنامه منطقه ای و استانی در ایران گفت: متاسفانه تاکنون در استان زنجان دانشنامه ای تهیه نشده است.

 

این استاد دانشگاه گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان در چهار جلد و مربوط به سه دوره پیش از اسلام، اسلام و دوره معاصر تهیه خواهد شد.

 

افضلی مدت زمان لازم برای تهیه این دانشنامه را هفت سال عنوان کرد و گفت: این دانشنامه شامل استان زنجان و تمام مناطق قومی و فرهنگی استان است که توسط انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تهیه می شود.

 

 

کد خبر 1048412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha