تعامل دولت و مجلس، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از تلاش این معاونت برای تعامل با مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تعامل مناسب با نمایندگان مجلس، می‌تواند تهدیدهای احتمالی را به فرصت‌های سازنده تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «هادی قوامی» در نشست هم اندیشی مدیران پارلمانی سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، افزود: در تلاشیم با هم‌افزایی و ارائه پاسخ درست و به موقع به نمایندگان مجلس، تعامل بهتر و بیشتری بین مجلس و دولت به‌ویژه در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی فراهم کنیم.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعامل با حوزه پارلمانی وزارت اقتصاد، از وام‌های خرد گرفته تا تأمین مالی پروژه‌های شرکت‌ها در استان‌های خود را پیگیری می‌کنند و در همین خصوص، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سالیانه بیش از ۲ هزار مکاتبه با بانک‌های بزرگ کشور در بخش‌های مختلف دارند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد اظهار داشت: نمایندگان مجلس در زمینه گمرک و مالیات، واگذاری‌ها، اموال تملیکی، سرمایه‌گذاری خارجی، بیمه‌ها و مسایل استان‌ها که امور متنوعی را شامل می‌شود و همچنین از ستاد وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز تقاضاهایی دارند که در قالب ملاقات با مدیران سازمان‌های زیر مجموعه و وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه‌داد: نمایندگان مجلس همچنین تذکرهایی را که در طول هفته نسبت به اوضاع این حوزه های تحت تکفل این وزارتخانه همچون بورس، مالیات و تأمین مالی بانک‌ها، در قالب سوال یا تحقیق و تفحص مطرح می‌کنند.

وی بیان‌داشت: این اقدام نمایندگان، کار را در حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، دشوار می‌کند و این دشواری در سال آخر دولت و مصادف با سال نخست دوره جدید مجلس بیشتر شده است.

قوامی گفت: با وجود تنوع و تعدد حوزه‌های کاری، دارای هدف واحد هستیم و باید با همکاری مسوولان امور مجلس سازمان‌های تابعه در پایان دولت دوازدهم گزارشی تهیه کنیم که در طول هشت سال، آماری از سوؤالات، مکاتبه‌های نمایندگان، تذکرات، استیضاح یا تحقیق و تفحص و سایر موارد در آن موجود باشد تا گزارش نهایی آماده و از طریق معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به رییس‌جمهوری تقدیم شود.

این گزارش حاکی است، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز طی سخنانی در ادامه این هم‌اندیشی گفت: انتظارات نمایندگان مجلس برای حل مشکلات اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای، انتظارات درستی است و باید برای آن راه حل پیدا کنیم. 

«حجت‌الله صیدی»، نظام بانکی را گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور خواند که با وجود تحریم‌ها، در زمینه بانکداری الکترونیک در جهان سربلند است.

 وی افزود: متوسط زمان انجام تراکنش بانکی در اروپا هشت و در نظام بانکی ایران پنج ثانیه است؛ از این رو نظام بانکی کشور با وجود تحریم‌ها از سرافرازان بانکداری در دنیا است و نشان داده است که کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

کد خبر 1048425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha