آغاز اجرای طرح پویش «ضیافت همدل» در استان مرکزی

امینی از آغاز طرح پویش ضیافت همدلی رمضان در استان مرکزی خبر داد.

 «زهرا امینی» ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و اهمیت دستگیری از نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد به ویژ در ماه پر خیر و برکت رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: دستگیری از نیازمندان و محرومین و یتیم نوازی از دستورات دین مبین اسلام و کلام بزرگان است و ما نیز باید در این زمینه کوشا باشیم.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم سازمان بهزیستی، توسعه فعالیت ها، جلب مشارکت مردمی به صورت (نقدی ، غیر نقدی و خدماتی) نظارت بر مصرف آن، فرهنگ سازی امر خیر است، افزود: این فعالیت ها با تکیه بر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی انجام می شود .

 

وی با بیان اینکه فعالیت ها و کمک های بهزیستی همواره در طول سال انجام می شود، ادامه داد: معاونت مشارکتهای مردمی همه ساله در ماه مبارک رمضان فعالیت ویژه ای را در راستای کمک به نیازمندان و جامعه هدف خود انجام می دهد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بهزیستی با تعامل با خیرین در برگزاری طرح های متعدد از جمله جلب مشارکت، بهره مندی گسترده از ابزارهای مختلف، جذب شرکای اجتماعی به ویژه بانک ها، صندوق سرمایه گذاری، اصناف و بنگاههای اقتصادی، اقلام و امکانات مورد نیاز مددجویان را تامین و توزیع می کنند .

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی مزیت مهم سازمان بهزیستی نسبت به دیگر نهادهای حمایتی را همراهی موسسات خیریه با این نهاد دانست و گفت: این همدلی و حمایت امری مهم و حیاتی است چرا که جذب مشارکت ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان بدون همراهی و کمک این موسسات بسیار سخت و تا حدی ناممکن بوده است .

 

امینی همچنین به اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: جذب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقا سطح زندگی مددجویان با بهره مندی از ظرفیت های مشارکتی موسسات خیریه تحت نظارت سازمان، پیش بینی وضعیت جذب مشارکت ها در ابتدای پویش و برنامه ریزی جهت جلوگیری از فعالیتها موازی در خدمت رسانی به جامعه هدف از مهم ترین اهداف این پویش است.

 

وی ضمن تقدیر از حمایت و همدلی موسسات خیریه و خیرین و نیکوکاران بیان کرد: این حمایت و همدلی ها سبب می شود تا ما بیش از پیش بتوانیم به دستگیری از نیازمندان و محرومین و کمک به این عزیزان بپردازیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال موسسات خیریه و مراکز تحت نظارت بهزیستی به عنوان بازوان پرتوان این مجموعه به کمک آمده اند تا بتوانیم با اثربخشی بیشتر، بخش وسیعتری از جامعه هدف را تحت پوشش این چتر حمایتی قرار دهیم.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: خیرین و نیکوکاران می توانند برای شرکت در این کار خیر و خداپسندانه کمک های خود را از طریق واریز به شماره کارت 6367957075054093 و شماره حساب و 151034541510242 و شماره شبا 7501000004151034541510242 برای کمک به نیازمندان انجام دهند.

 

امینی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از خیرین نیز کمک های غیر نقدی اهدا می کنند، گفت: خیرین عزیز همچنین میتوانند کمک های غیر نقدی خود را به کلیه ادارات، خیریه ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی تحویل دهند.

کد خبر 1048439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha