باشت هم قرمز شد

با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در باشت، فعالیت مشاغل گروه های دوم تا چهارم از امروز ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) فرماندار باشت در نشست اضطراری مقابله با کرونا گفت: براساس تصمیم ستاد کرونا از فردا تنها اصناف ضروری مانند سوپرمارکت ها، نانوایی ها، قصابی ها، مرغ فروشی ها و میوه فروشی ها در باشت اجازه فعالیت دارند.

 

«مسعود حسینی»، تصریح کرد: همچنین به جز مشاغلی مانند مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی و داروخانه بقیه مشاغل تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود.

 

وی افزود: دستگاه های اجرایی روزانه از بازارهای شهرهای باشت و بوستان بازدید و با متخلفان به شدت برخورد می کنند.

 

حسینی اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون هزار و ۵۲۰ فرد آلوده به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۲۴۳ نفر هم اکنون با ویروس درگیر و در حال مراقبت هستند.

 

همچنین در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت، گفت: در ۱۴ ماه گذشته ۱۲ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۱ نفر بیمار زمینه ای داشته اند و در این مدت هشت هزار و ۲۴۴ تست ویروس کرونا در باشت انجام شده است.

 

«آرش حسنی»، افزود: ۵۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در باشت مردان و ۴۸ درصد بانوان بوده اند که ناچار بودن مردان برای خروج از خانه از دلایل مهم بالا بودن تعداد آنان است.

 

وی در مورد روند تزریق واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در باشت نیز افزود: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در چند روز آینده به اتمام می رسد.

 

حسنی افزود: پاکبانان، بیماران خاص و سالمندان در اولویت های اصلی دریافت واکسن ویروس کرونا هستند.

 

دادستان باشت نیز گفت: با صاحبان مشاغل دوم تا چهارم که در این شهرستان بر خلاف قانون اقدام به فعالیت کنند به شدت برخورد خواهد شد.

 

«علی حسن رجایی مفرد»، خاطر نشان کرد: با فعالان مشاغل گروه نخست که مراقبت های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را رعایت نکنند نیز برخورد خواهد شد.

کد خبر 1048500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha