مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی آغاز شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، رقابت‌های قرآنی و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر این استان از امروز آغاز شد و تا پنجم ماه جاری ادامه خواهد یافت.

«طاهر علمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: رقابت‌های قرآنی و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر این استان از امروز آغاز شد و تا پنجم ماه جاری ادامه خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند برگزاری مسابقات ادامه داد: مسابقات قرآنی دارای چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که شرایط کرونایی در کشور حاکم است، اما نه تنها این مسابقات تعطیل نشده، بلکه استقبال خوبی از این دوره به عمل آمده است، به طوری که  ۲۷۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت آذربایجان شرقی شرکت دارند.

علمی با اشاره به اینکه دانش آموزان استان در ۱۱ رشته از جمله حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز به رقابت می‌پردازند، استقبال بیشتر از این دوره از مسابقات را نشان دهنده پیشبرد اهداف قرآنی در آموزش و پرورش استان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه قران و عترت است و سال گذشته توانست ۲۲ رتبه کشوری کسب نماید که  نشان از حضور فعال دانش آموزان در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی از فعالیت ۵۰ دارالقرآن در سطح  آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: مربیان متخصصی در این دارلقرآن‌ها در بخش‌های مختلف قرآنی همچون حفظ و قرائت و تفسیر به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند.

علمی ادامه داد: برای تحقق فرمایشات رهبری درباره قران آموزی دانش آموزان؛ آموزش و پرورش برنامه حفظ جزء ۳۰ قرآن را شروع کرده که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده و بیشترین آمار با ۲۳۰ هزار دانش آموز مربوط به آذربایجان‌ شرقی است.

کد خبر 1048547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha