تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۵ هزار و ۷۷۳ نفر رسید

شیرانی از انجام ۱۰۰ هزار و ۷۷۸ نمونه‌گیری کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: با انجام این تعداد تست، ۳۵ هزار و ۷۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

«مجید شیرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد ۸۸۱ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، همچنین تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان را 530 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 62 نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

 

شیرانی، نرخ فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان را 2 و 9 دهم درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درصد مرگ در کشور سه و هفت دهم درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از بهبودی 91 و 2 دهم درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد و افزود: این شاخص در میانگین کشور 88 درصد است.

 

شیرانی تصریح کرد: این در حالی است که 83 درصد تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، بیماران با سن بالای 60 سال هستند.

 

وی در ادامه از افزایش تعداد بیماارن بستری کرونا در استان خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این بیماران بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران بستری، تعداد مرگ و میرها در هفته بعد از آن افزایش پیدا کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از چالش‌ های شیوع ویروس کرونا، وجود ناقلان کم‌علامت یا بی‌علامت است که در سطح جامعه با افراد مختلف مراوده دارند به طوریکه نیمی از بیماران مبتلا به کرونا از طریق افراد بی‌علامت گرفتار این ویروس شده‌اند از همین رو همچنان توصیه می‌شود افراد از حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و مراسمات خودداری کنند.

 

کد خبر 1048585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha