خدمات رسانی به عشایر در طول مسیر کوچ بهاره

بهرامی گفت: یکی از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو است، که این امر به صورت مستمر از طریق مجموعه تشکل های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی» امروز (پنج شنبه 2 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: عشایر کوچ رو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع برای تامین علوفه دام در بین مسیر کوچ دچار مشکلاتی می شوند، در این راستا تلاش می شود از نظر میزان علوفه مورد نیاز برای دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه علاوه بر آب رسانی حین کوچ که در مسیر در حال انجام است، افزود: با بررسی آمار توزیع نهاده های دامی و ارزاق عمومی، تاکنون بیش از سه هزار و 750 تن انواع علوفه شامل جو، کنسانتره دامی، ذرت و سایر علوفه، مقدار یک هزار و 200 تن آرد در طول یک ماه گذشته در مسیر کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق در اختیار عشایر متقاضی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری برای بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی صورت گرفته که از جمله این اقدامات تجهیز و راه اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری بوده که در حین کوچ نیز به عشایر کوچ رو خدمات ارائه می دهد.

بهرامی گفت: یکی از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو است، که این امر به صورت مستمر از طریق مجموعه تشکل های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و 23 شرکت تعاونی عشایری در حال انجام است.

 

 

کد خبر 1048592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha