۸۳۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند

قزلباش با اشاره به اینکه زنجان، تنها توزیع کننده واکسن در منطقه شمال غرب کشور است، گفت: در استان زنجان هم اکنون ۸۳۰ نفر هم به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزا ر و 300 تخت وجود دارد که بیش از 800 تخت از این تعداد توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

 

پرویز قزلباش ادامه داد: در شرایط بحرانی نیاز استان به یک هزار و 200 تخت می‌رسد اما تلاش می‌کنیم از تخت‌هایی که سایر خدمات را انجام می‌دهند، کم نکنیم.

 

وی به وضعیت واکسیناسیون در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: از 5 هزار واکسن اختصاص یافته به استان زنجان در مرحله اول 100 درصد واکسیناسیون انجام شده است که سعی داریم به سرعت مراحل بعدی نیز انجام شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: زنجان، تنها توزیع کننده واکسن در منطقه شمالغرب به سایر استان‌ها است و واکسن‌های توزیعی بر اساس عدالت انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس بستری شده در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در استان زنجان هم اکنون ۸۳۰ نفر هم به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

 

به گفته قزلباش، در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۹ بیمار کرونایی دیگر آمار جان باختگان مبتلا به کرونا ویروس در استان به هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰۷ نفر به علت ابتلا و یامشکوک بودن به این ویروس نمونه برداری و یا بستری شده اند و از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۶ هزار و ۳۳۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

کد خبر 1048604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha