اجرای طرح «ضیافت مادرانه» به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(ع) و با همکاری بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام ثباتی مقدم با اعلام اجرای طرح «ضیافت مادرانه» به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(ع) و با همکاری بچه‌های مسجد، گفت: در این طرح با همکاری فعالان فرهنگی کانون حضرت خدیجه(س)، غذای نذری طبخ و توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» هر سال برای سالروز وفت ام المومنین، حضرت خدیجه برنامه ها و فعالیت هایی را تدارک می بیند، اظهار کرد: امسال نیز و به تناسب شرایط کرونایی طرح «ضیافت مادرانه» با هدف افزایش محبت در خانواده ها و در قالب پویشی خانه به خانه برای خدمت به حضرت خدیجه کبری(س) طراحی شده که در شب و شام سالروز وفات آن حضرت(س) اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» درباره جزئیات اجرای این طرح، بیان کرد: در این طرح، اقلام طبخ غذا به منظور پخت و توزیع نذری در شب و شام روز وفات همسر رسول خدا(ص) در اختیار نزدیک به 1500 خانواده ای که در طول سال در فعالیت های فرهنگی با کانون در ارتباط هستند، قرار می گیرد تا با همراهی مادران و فرزندان نذری برای خود و همسایگانشان طبخ و توزیع کنند.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که به دلیل پیک چهارم کروناف امکان برپایی جلسات حضوری و ایستگاه های صلواتی در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) وجود ندارد، کوشیده ایم در این طرح هر خانه را یک ایستگاه صلواتی کنیم. طرح «ضیافت مادرانه» در استان های قم، تهران، خراسان رضوی، گلستان، گیلان، سمنان و برخی استان های همجوار آنها در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره دیگر برنامه های بچه های مسجد برای سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، تصریح کرد: طرح دیگر مربوط به استان قم است و طی آن در پایان خرید از برخی فروشگاه ها با اقلام فرهنگی مربوط به این مناسبت مذهبی، مشتریان را بدرقه می کنیم. همچنین نمایندگان موسسه حضرت خدیجه(س) در قالب رزمایش مواسات و از طریق شبکه کانون های مساجد کمک های مومنانه را به دست محرومان می رسانند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای نخستین بار طرح سیاهپوش کردن فضای عمومی و خانه ها به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اجرا می شود. همچنین، تولیدات رسانه ای کانون در شب و شام وفات حضرت(س) از شبکه های ملی و استانی پخش می شود.

کد خبر 1048609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha