مراسم روز جهانی زمین پاک در پارک ملی بوجاق کیاشهر برگزار شد

اکبری‌پور روز جهانی زمین پاک را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از محیط‌زیست خواند و گفت: مراسم روز جهانی زمین پاک در پارک ملی بوجاق کیاشهر به وسعت سه هزار و ۲۶۱ هکتار برگزار شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک امروز به دعوت یگان حفاظت محیطزیست استان گیلان و با حضور شهردار، بخشدار و جمعی از طرفداران محیطزیست در محل پارک ملی بوجاق کیاشهر به وسعت سه هزار و 261 هکتار برگزار شد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با تاکید بر اینکه روز جهانی زمین پاک فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست، زیست‌بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می‌رسد محسوب می‌شود عنوان کرد: باید همگان از اهمیت زمین و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

 

اکبری‌پور مشارکت مردم در جهت صیانت از طبیعت و محیط‌زیست را از یک سو بسیار سازنده و از سویی دیگر امری ضروری دانست و ابراز داشت:‌ ما تنها یک زمین برای زندگی همه موجودات و مخلوقات خداوند بزرگ داریم بنابراین باید در نگهداری این نعمت بزرگ الهی همه با هم تلاش و کوشش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان از جمله استان‌هایی با جاذبه‌های طبیعی و خدادادی متعدد است یادآور شد:‌ در حال حاضر ریخت و پاش زباله و مواد پلاستیکی و جریان شیرابه‌های عفونی و خطرناک که بدون رعایت الزامات زیست محیطی وارد رودخانه‌ها و سواحل و مناطق تحت مدیریت محیطزیست می‌شود موجبات نابودی خاک حاصلخیز که بسیار پر ارزش می‌باشد را فراهم می‌کند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ساماندهی زباله‌ها و پسماند و فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدأ با همکاری آحاد مردم را برای داشتن محیط‌زیستی سالم لازم و ضروری خواند و گفت: متاسفانه سرانه تولید زباله با توجه به عدم رعایت مردم در حال حاضر به نزدیک هر نفر یک کیلو‌گرم رسیده و این آمار بسیار نگران کننده است. 

 

اکبری‌پور با بیان این نکته که ما باید رویکرد تفکیک زباله از مبدا و مدیریت زباله در مقصد را با جدیت در دستور کار خود قرار دهیم اظهار داشت: باید با انجام این دست از اقدامات جلوی فاجعه زیست‌محیطی و نابودی زمین را بگیریم و این مهم با همراهی همه اقشار مردم ممکن می‌شود.

 

وی نهادینه شدن یک فرهنگ، خاصه در حوزه مسائل محیط زیستی‌ از طریق ‌ارائه آموزش‌های پایه‌ای جهت تقویت روحیه مشارکت افراد را در کشورهای توسعه‌یافته مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: زمین مادر ماست و باید با مادر خود مهربان باشیم و از کودکی به فرزندان خود حفاظت از محیطزیست را آموزش دهیم.

کد خبر 1048716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha