برداشت گل محمدی از ۱۸۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۸۰ هکتار از مزارع و گلستان های گل محمدی این شهرستان خبر داد.

«مصطفی آبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: برداشت گل محمدی از ۱۸۰ هکتار از مزارع و گلستان های گل محمدی شهرستان آران و بیدگل آغاز شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل افزود: میانگین عملکرد هر هکتار از مزارع، چهار تن گلِ تر و مشتقات آن شامل گلاب ، اسانس، صنایع دارویی، گل خشک و مرباست.

 

آبانی در ادامه بیان داشت: کیفیت گلاب این منطقه به علت شرایط خاص اکولوژیکی منطقه که شب های سرد و روزهای نسبتا معتدل و گرم دارد از دیگر نقاط کشور بالاتر است و عطر و بوی ویژه ای در گلاب این شهرستان دیده می شود.

 

به گفته آبانی، استخراج گلاب از گل محمدي يكي از توليدات مهم اقتصادي كشور بوده به طوري كه هر ساله گلاب توليد شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلي به خارج از كشور نيز صادر مي‌شود.

 

شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات، روستای یزدل، شهر نوش آباد، روستای علی آباد مرکزی و شهر آران و بیدگل از مراکز عمده کشت و برداشت گل محمدی در شهرستان آران و بیدگل است.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و سه کیلومتری کاشان واقع شده است./

کد خبر 1048717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha